הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מטיחואנה לסן דייגו: הרשויות גילו מנהרת סמים "מתוחכמת"
המנהרה באורך של למעלה מ-500 מטרים, ובעומק של 18 מטרים, ויש בה קירות חזקים, חשמל ואיוורור - והיא התגלתה במחסן תעשייתי בדרום קליפורניה

מנהרה גדולה התגלתה בשבוע שעבר מתחת לגבול ארצות הברית מקסיקו, אשר שימשה ככל הנראה להובלת סמים. כך הודיעו הרשויות ביום שני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

המנהרה באורך של למעלה מ-500 מטרים ובעומק של 18 מטרים, "פועלת באופן מלא" ועוברת מטיחואנה שבמקסיקו למחסן תעשייתי בסן דייגו, קליפורניה. 

רנדי גרוסמן, פרקליט ארצות הברית של המחוז הדרומי של קליפורניה, סיפר כי המנהרה מכילה מערכת מבנית "מתוחכמת", עם קירות מחוזקים, מערכת מסילות וחשמל לאוורור, והיא שמשה ככל הנראה להברחת הרואין, מתאמפטמין ופנטניל אל תוך שטח ארה"ב.

הרשויות האמריקאיות לא ציינו כמה זמן פעלה המנהרה, אך הודיעו כי הכוחות תפסו סמים בשווי 25 מיליון דולר, אשר כללו כ-800 קילוגרמים של קוקאין, כמעט 75 ק"ג של מת' ו-1.5 קילוגרם של הרואין. במקביל, שישה תושבי דרום קליפורניה נעצרו והואשמו בקשירת קשר להפצת קוקאין.

המחסן התעשייתי שבסן דייגו, לשם מגיעה המנהרה, ממוקם בסמוך לנמל הכניסה של ארצות הברית אוטיי מסה. הוא התגלה במהלך מבצע של רשויות אכיפת החוק לאיתור סמים באזור. הכוחות ערכו פשיטות על כמה בתים שבהם היה ידוע על פעילות סמים כזו או אחר, כאשר באחד מהמבנים הם בדקו את המחסן - וגילו את פתח המנהרה.

 

(צילום: AP)

 

על פי גורמים רשמיים, מאז שנת 2006 התגלו לפחות 15 מנהרות מתוחכמות דומות שעברו ממקסיקו לארצות הברית, כולן באותו האזור של סן דייגו - שם האדמה דמוית החימר הופכת את חפירת המנהרות לקלה.  לפעמים המנהרות נקשרות לקרטל סמים כלשהו, אך הרשויות לא הזכירו שם של הארגון החשוד. 

יש לציין כי על פי החוק הפדרלי, בהימצאות מנהרות כאלה, הרשויות בארצות הברית חייבות למלא את הצד האמריקאי בבטון. 

 

(צילום: רויטרס)

 

43% לא
57% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE