הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: חוק המאלץ תאגידים למנות 3 נשים לכל דירקטוריון בוטל על ידי שופטת
מכה לאג'נדה הפרוגרסיבית דווקא בגולדן-סטייט, החוק השנוי במחלוקת שעבר בסנאט מדינת קליפורניה בוטל על ידי בית המשפט בשל ניגודו לחוקת מדינת קליפורניה, המבוססת כמובן, על צדק עיוור בלא קשר לדת גזע ומין - "התובעים כשלו להציג אפליה"

שופטת בקליפורניה ביטלה את החוק הכופה על תאגידים ציבוריים בקליפורניה לעמוד במכסה של חברי דירקטוריון המזהים עצמם כנשים.

שופטת בית המשפט העליון בקליפורניה מורין דאפי-לואיס קבעה ב-13 במאי ב-Crest v. Padilla כי חוק המדינה הידוע כ-SB 826 שאילץ מועצות מנהלים להושיב עד שלוש דירקטוריות, התנגש בחוקה הקובעת את הזכות ליחס שווה.

המטרה של SB 826 "הייתה להשיג הון עצמי או שוויון כללי; מטרתה לא הייתה לחזק את כלכלת קליפורניה, לא לשפר הזדמנויות לנשים במקום העבודה ולא להגן על משלמי המסים בקליפורניה", כתבה השופטת.

"הכנסת נשים נוספות לדירקטוריונים הוכיחה שהמטרה האמיתית של בית המחוקקים הייתה איזון מגדרי, לא לתקן אפליה", כתבה דאפי-לואיס.

"אין שום אינטרס ממשלתי המחייב לתקן אפליה בתהליך בחירת הדירקטוריון כי לא המחוקק ולא הנתבע יכלו לזהות אפליה ספציפית, מכוונת, ובלתי חוקית שיש לתקן", כתבה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טום פיטון, נשיא קבוצת הממשל התקין Judicial Watch, שייצג את התובעים בבית המשפט, בירך על ההחלטה של ​​דאפי לואיס.

"בית המשפט ביטל את המנדט הבלתי חוקתי של מכסות מגדר", אמר פיטון בהצהרה.

"למרבה המזל, בתי המשפט בקליפורניה אישרו את הערך האמריקני המרכזי של הגנה שווה על פי החוק".

פיטון ציין כי זו הייתה החלטת בית המשפט השנייה בקליפורניה שקבעה שמכסות לדרקטוריונים של חברות אינן חוקתיות.

במקרה אחר קבע שופט בית המשפט העליון בקליפורניה במחוז לוס אנג'לס, טרי א. גרין ב-1 באפריל כי החוק "מפר את סעיף ההגנה השוויונית של חוקת קליפורניה".

"החוק מתייחס באופן שונה ליחידים - חברי דירקטוריון פוטנציאליים מוסמכים - בהתבסס על חברותם (או היעדרה) בקבוצות גזעיות, נטייה מינית וזהות מגדרית מסוימת. הוא מחייב שמספר מסוים של מושבים במועצת המנהלים יישמר לחברי הקבוצות ברשימה - ומוציא בהכרח חברי קבוצות אחרות ממושבים אלה", כתב גרין.

מזכירת המדינה של קליפורניה, שירלי ובר, שהגנה על החוק בבית המשפט, "לא זיהתה אינטרס משכנע להצדיק את הסיווג הזה", הוסיפה השופטת.

מדיניות מכסות הגזע/מגדר/נטייה מינית שהמפלגה הדמוקרטית מבקשת ליישם בכל רחבי ארה"ב צפויה להיתקל בעוד התנגדויות בשל היותה אנטי-חוקתית, גם במדינות ליברליות אחרות המחוייבות לחוקה האמריקנית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE