הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השמאל הקיצוני ובעלי מניות ב-Meta חוברים נגד מארק צוקרברג: "מסב נזק וחסר-אחריות"
הפרוגרסיבים מסמלים לעצמם מטרה חדשה, ועתה הם מבקשים להיעזר במספר בעלי מניות בחברת Meta, כל הפרטים על מהות התלונה חסרת-התקדים

הפדרציה האמריקאית של מורים, הליגה נגד השמצה וקבוצת התמיכה הלהט"בית GLAAD מטילות את משקלן מאחורי מאמץ של בעלי מניות Meta לבדוק את כוחו ה"רעיל" של מארק צוקרברג, כך נודע לניו יורק פוסט.

ביום שלישי, הקבוצות יצאו בתמיכה בצמד ההחלטות שקיבלו בעלי המניות של Meta שלדברי הקבוצות האלה יעניקו פיקוח נחוץ על אינסטגרם ופייסבוק, ויבחנו את "החסרונות הדיסטופיים" הפוטנציאליים של המטא-וורס של צוקרברג.

SumOfUs, קבוצת-אחריות תאגידית שעובדת עם מספר בעלי מניות פעילים של Meta, הציגה את ההחלטות כבר באפריל.

הקבוצה מצביעה על שלושה משברים העומדים בפני Meta כעדות למנהיגותו הכושלת של צוקרברג: הגבלות פרטיות של גוגל ואפל שפגעו בעסקי הפרסום של Meta, המומנטום הגובר לתביעות הגבלים עסקיים, והצעות חוק המכוונות ל-Meta וחברות טכנולוגיה גדולות אחרות, כמו גם האשמות לפיהן צוקרברג שיקר למשקיעים ולמחוקקים לגבי ההשפעות המזיקות של אינסטגרם על בני נוער וחולים אחרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"מארק צוקרברג לא מוכן או לא מסוגל לנהל את החברה שלו בצורה שתגן על האינטרסים של המשתמשים או בעלי המניות של Meta", אמרה "יועצת מעורבות" לבעלי המניות של SumOfUs, ביום שלישי.

"אנחנו לא יכולים לתת למארק צוקרברג להמשיך להפעיל את מטא בפזיזות כזו".

מניית מטא ירדה בכ-41% עד כה השנה.

קבוצות אחרות שיצאו בתמיכה בהחלטת SumOfUs ביום שלישי כוללות את ארכון הצרכנים Public Citizen, הקבוצה התומכת בהפלות NARAL Pro-Choice America וקבוצת התמיכה הבריאותית Doctors for America.

ההחלטה הראשונה שבה הם תומכים קוראת להערכה חיצונית של ועדת הביקורת והסיכונים של Meta, מעין דירקטוריון שאמור לפקח על נהלי החברה והסיכונים לבעלי המניות.

הקבוצות אומרות שהוועדה לא עושה את עבודתה היטב.

ההחלטה השנייה משמיעה אזעקה לגבי "נזקים פוטנציאליים פסיכולוגיים ואזרחיים" הקשורים לדחיפה המטאוורסית של צוקרברג תוך קריאה ל-Meta להורות לביקורת צד שלישי של הסיכונים הפוטנציאליים של המטא-וורס - כגון פוטנציאל הטרדה, כמו גם דאגות בנושאי פרטיות.

כחלק מהדחיפה, הקבוצות רוכשות זמן שידור ב-CNBC בניו יורק ובאזור המפרץ במהלך השבוע הקרוב לפרסומות שקוראות למשקיעי Meta "להשאיר את מארק אחראי".

בעלי המניות יצביעו אם לאשר את ההחלטות לקראת אסיפת בעלי המניות השנתית של Meta, שתתקיים ביום רביעי הבא.

תומכי ההצעות יורשו לדבר בישיבה הוירטואלית ותוצאות ההצבעה יפורסמו לאחר מכן.

החברה קראה למשקיעים להצביע נגד ההחלטות, בטענה שהן מיותרות.

מבנה הבעלות הלא שגרתי של Meta מאפשר לצוקרברג להטיל וטו ביעילות על כל ניסיון של בעל מניות לשנות את פעילות החברה.

חלקו ב-Meta מורכב ברובו ממניות של "הצבעות-על", מה שמאפשר לו לשלוט בכ-58% מהקולות כאשר החברה בוחנת הצעות לבעלי המניות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE