הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-FDA אישר חיסוני בוסטר לילדים בגילי 5 עד 11 | סבב נוסף להזמנת בדיקות ביתיות בחינם
החל מיום שישי הקרוב, ילדים יוכלו לקבל זריקה שלישית - לא פחות מחמישה חודשים לאחר המנה השנייה. כמו כן, הממשל הפעיל שוב את האתר ממנו ניתן להזמין בדיקות קורונה בחינם

מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, נתן ביום שלישי אור ירוק לחיסון בוסטר של פייזר לילדים בגילי 5 עד 11. במקביל, ממשל ביידן הודיע כי הוא פותח שוב את האפשרות להזמין בדיקות קורונה ביתיות בחינם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

בהצהרה, ה-FDA אמר כי החל מיום שישי הקרוב, ילדים יכולים לקבל זריקת בוסטר - לפחות חמישה חודשים לאחר המנה השנייה של החיסון המקורי. 

"למרות לבמידה רבה הקורונה נוטה להיות פחות חמורה אצל ילדים מאשר מבוגרים, גל האומיקרון העלה את כמות הילדים החולים והמאושפזים בבתי החולים, וילדים יכולים גם לחוות השפעות ארוכות טווח, אפילו בעקבות מחלה קלה", אמר נציב הסוכנות, רוברט קאליף.

היועצים המדעיים של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), אמורים להיפגש ביום חמישי כדי לקבל את ההחלטה הסופית אם לאשר את הבוסטר, מה שסביר שיתקבל על ידי הגורמים. 

על אף ההחלטה הצפויה כי החיסונים יאושרו, לא ברור עד כמה הביקוש יהיה גבוה. רק כ-30 אחוזים מ-28 מיליון הילדים בקבוצת גיל זו קיבלו את שתי המנות הראשונות של פייזר, מאז שהגורמים הרפואיים הודיעו כי החיסונים בטוחים עבורם בנובמבר 2021. 

במקביל, הבית הלבן הודיע כי הוא מתחיל בסבב שלישי של בדיקות קורונה מהירות בחינם בהזמנה ישירות לבית דרך האתר COVIDTests.gov. לעומת הפעמיים הקודמות, אז כל משק בית היה רשאי להזמין ארבע בדיקות בכל הזמנה, כעת ניתן להזמין שמונה בדיקות.

המהלך מגיע חמישה חודשים לאחר שהנשיא ג'ו ביידן נשבע להעמיד מיליארד בדיקות קורונה ביתיות זמינות לכל האמריקאים. עד כה, הממשל העביר רק 350 מיליון בדיקות ליותר מ-70 מיליון משקי בית ובסיסים צבאיים ברחבי ארצות הברית. 

 

(צילום: Shutterstock)

 

"ככל שרמת ההעברה של האומיקרון גבוהה, והיא מובילה לעלייה במספר המקרים בחלקים של המדינה, בדיקות חינמיות ונגישות יסייעו להאט את התפשטות הנגיף", נכתב בהצהרה של הבית הלבן.

שתי ההחלטות מגיעות כאשר ישנה מחלוקת גדולה לגבי המשך מימון המאבק בקורונה, והחשש בממשל הוא שאם לא יועברו תקציבים נוספים - בקרוב לא יהיה ניתן להזמין בדיקות ואף חיסונים. 

"בשל כישלונו של הקונגרס במתן מימון נוסף, הממשל אינו יכול להמשיך לבצע את סוגי ההשקעות הפדרליות הנדרשות לשמירה על יכולת ייצור בדיקות מקומיות, וזה עלול לסכן את יכולתה של הממשלה הפדרלית לספק בדיקות בחינם בהמשך הדרך", נמסר.

"ההודעה היום מדגישה את המחויבות של הממשל לעשות כל שביכולתו כדי להבטיח שלעם האמריקאי יהיו הכלים להציל חיים, ולהיות מוכנים לכל מה שיבוא. הקונגרס חייב להתגבר ולפעול".

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE