הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברות ה'סקווד' דורשות: להגדיר את הקמת מדינת ישראל כ"נכבה"
בהובלת רשידה טליב, הנציגות הפרוגרסיביות בממשל האמריקאי מבקשות לשנות את ההיסטוריה ולהתייחס לאירועים הסובבים את 1948 כ"חוויה של עקירה ונישול"

נציגי השמאל הקיצוני בבית הנבחרים, חברי ה'סקווד', קראו לממשלת ארצות הברית לתאר את האירועים סביב הקמת ישראל על ידי המונח הפלסטיני "נכבה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברות ה'סקווד' (צילום: EPA)

 

ההחלטה חוברה על ידי הנציגה הדמוקרטית ממישיגן, רשידה טליב - שהיא בתם של מהגרים פלסטינים, והיא הוגשה כמעט שבועיים לאחר חגיגות יום העצמאות של מדינת ישראל.

הצעד דורש מארצות הברית "להנציח את הנכבה באמצעות הכרה וזכרון רשמי", תוך טענה שהמילה מתייחסת גם "לתהליך מתמשך של הפקעת אדמה פלסטינית על ידי ישראל, ונישולה מהעם הפלסטיני, שנמשך עד היום באמצעות הקמה והרחבה של כ-300 התנחלויות ומאחזים בלתי חוקיים בגדה המערבית הכבושה, בה מתגוררים כ-674 אלף ישראלים, נכון לשנת 2020".

רשידה טענה בהחלטה כי לאחר שהעצרת הכללית של האו"ם קיבלה בשנת 1947 את ההחלטה לחלוקת המנדט הבריטי לשעבר של פלסטין לשתי מדינות - יהודית וערבית - מאות אלפי פליטים פלסטינים "גורשו או ברחו" מבתיהם עקב התקפות של קבוצות ציוניות.

עד שנת 1949, נכתב בהחלטה, ישראל "בזזה יותר מ-400 כפרים וערים פלסטיניות, לעתים קרובות הרסה את כל המבנים, נטעה מעליהם יער או אכלסה אותם מחדש עם ישראלים יהודים". אז נכתב: "הפלסטינים מתייחסים לחוויה הזו של עקירה, נישול ופליטה - כאלה הנכבה".

 

(צילום: Shutterstock)

 

נוסח ההחלטה מפי טליב נוגד את האופן שבו הממשל האמריקאי מתייחס לתקופת הקמת מדינת ישראל, אשר קובע כי לאחר שהאו"ם אישר את חלוקת פלסטין, "החל קרב מתקפות של קבוצות ערבים פלסטינים הקשורים ליחידות מקומיות של צבא השחרור הערבי, המורכב ממתנדבים מפלסטין וממדינות ערב השכנות. קבוצות אלו פתחו בהתקפות נגד ערים יהודיות, התנחלויות וכוחות מזוינים".

על פי משרד ההיסטוריה של מחלקת המדינה, "מטרתם של הערבים הייתה בתחילה לחסום את החלטת החלוקה ולמנוע את הקמת המדינה היהודית. היהודים, לעומת זאת, רצו להשיג שליטה על השטח שהוקצה להם במסגרת תוכנית החלוקה".

כאמור, טליב היא מחברת המסמך, אך עליו חתומים גם אלכסנדריה אוקסיו-קורטז מניו יורק, אילהאן עומר ממינסוטה, קורי בוש ממיזורי, ג'מל באומן מניו יורק, מארי ניומן מאלינוי ובטי מקולום ממינסוטה - כאשר כל הקבוצה ידועה כמתנגדת נחרצת לישראל, שלא פעם הואשמה באנטישמיות.

ביום שני, טליב צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "ביום שזה, עלינו לקדם זכויות אדם וצדק. מאז הנכבה ב-48, העם הפלסטיני חי תחת דיכוי וגזענות אלימה. שתיקה + צ'קרים ריקים מאפשרים יותר מוות ואלימות. הנכבה מתועדת היטב וממשיכה לשחק היום. עלינו להכיר בכך שהאנושיות של הפלסטינים נמנעת כאשר אנשים מסרבים להכיר בפשעי המלחמה והפרות זכויות האדם בישראל".

 

98% לא
2% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE