הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שיא כל הזמנים במספר המהגרים שהגיעו לגבול הדרומי
כאשר המדיניות בגבול צפויה להסתיים בימים הקרובים, נתונים ממשלתיים מראים כי באפריל הגיעו למעלה מ-234 אלף מהגרים - המספר הגבוה ביותר בתולדות הרישומים של המחלקה לביטחון המולדת

מספר המפגשים המדווחים עם מהגרים לאורך הגבול הדרומי של ארצות הברית זינק לשיא חדש בחודש אפריל, ולמעשה הוא הגבוה ביותר בתולדות הרישומים של המחלקה לביטחון המולדת (DHS). 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

על פי נתונים שפורסמו על ידי הממשל, בחודש שעבר נרשמו 234,088 מפגשים עם מהגרים בגבול עם מקסיקו - מספר המציין עלייה של 5.8 אחוזים לעומת מרץ, אז נרשמו 221,303 והיה הנתון הגבוה ביותר בתקופת ממשל ביידן.

מתוך המספרים הללו, 97,000 מהגרים גורשו מארצות הברית תחת מדיניות הבריאות 'כותרת 42', המכונה 'הישארו במקסיקו', שעשויה להסתיים בימים הקרובים. במרץ, 109,549 מבקשי מקלט גורשו.

לעומת זאת, 11,207 מהגרים שוחררו באפריל אל תוך שטח ארה"ב, שזה 68% יותר מהכמות בחודש שלפני.

הנתונים הללו מהווים אזהרה חריפה אל מול האפשרות שהמדיניות בגבול תסתיים, כאשר חודשי הקיץ מביאים עמם זרם מהגרים וגורמים רשמיים מצפים לזינוק חד במספר מבקשי המקלט. 

לטענת ממשל ביידן, מתקני משמר הגבול היו בתפוסה של 203% בחודש אפריל, בעוד שמתקני המעצר של סוכנות אכיפת המכס וההגירה השתמשו ב-68.5% מהקיבולת שלהם. 

 

(צילום: Shutterstock)

 

על פי ה-DHS, המספר הגדול ביותר של מהגרים שנעצרו בגבול היה במגזר עמק רידו גרנדה שבטקסס, עם 41,776 מפגשים. אחרי, שני אזורים אחרים במדינת הכוכב הבודד - דל ריו ואל פאסו - ראו את המספרים הגדולים עם 40,855 ו-29,838 בהתאמה.

המידע מהממשל הוכנס לתביעה שהוגשה לבית המשפט על ידי התובעים הכלליים של טקסס ומיזורי, אשר מבקשים להמשיך במדיניות הנוכחית בגבול - אותה ביידן מבקש לבטל מאז שנכנס לבית הלבן. 

ביום שלישי, סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארה"ב אמרה כי המספר הגבוהה מתייחס לעבריינים חוזרים, וטוענים כי השימוש בנתונים הוא מוגזם. "העובדה היא שהגבולות שלנו לא פתוחים, ואנחנו נמשיך לגרש את אלה שנכנסים לארצנו שלא כדין ואין להם בסיס חוקי להישאר", אמר הנציג כריס מגנוס.

"למרות שסביר להניח שנראה עלייה במפגשים לאחר סיום צו הבריאות 'כותרת 42', יש לי ביטחון גבוה שהסוכנים המסורים של CBP והשותפים הפדרלים האחרים יתמודדו עם האתגר הזה. לאחר חודשים רבים של תכנון, אנחנו מבצעים אסטרטגיה מקיפה לניהול בטוח, מסודר ואנושי בגבול. אנו מגדילים את כוח האדם והמשאבים בגבול, את יכולת העיבוד, ומבטיחים הגדלה של אספקה רפואית, מזון ומים, ומשאבים אחרים כדי להבטיח סביבה אנושית".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE