הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הטייס התאבד ולקח 131 אנשים": ועדה אמריקנית קבעה - צלילת המטוס בסין לתוך צלע-ההר לפני כחודשיים נעשתה ע"י הטייס
מטוס חברת צ'יינה-איסטרן שכל 132 נוסעיו נספו בהתרסקות אנכית לתוך צלע הר בסין לא סבל מקשיים טכניים, כך לפי מסקנות ועדה בדיקה אמריקנית שנחשפה לחלק מן הממצאים, בינתיים ממשלת סין, וחברת התעופה מסרבות לאשר, אך גם לא מפריכות את הטענה

נראה כי התרסקות מטוס הסילון בסין שבה נהרגו 132 בני אדם כאשר כלי הטיס התנגש בצלע ההר הייתה מעשה מכוון, כך לפי דיווח של הניו יורק פוסט.

נתוני הטיסה מהמטוס מראים שמישהו בתא הטייס דחף את הבואינג 737-800 לירידה "כמעט אנכית" תוך כדי שיוט בגובה רב, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל, תוך ציטוט מקורות הבקיאים בהערכה המוקדמת של פקידים אמריקאים. הנתונים מהקופסה שחורה שנמצא באתר ההתרסקות ליד העיר ווג'ואו שבפרובינציה הדרומית של גואנגשי הצביעו על כך שהבקרה בתא הטייס הובילו את המטוס לצלילה הקטלנית שלו, אמרו מקורות לעיתון.

"המטוס עשה את מה שנאמר לו לעשות על ידי מישהו בתא הטייס", אמר מקורב לנושא לג'ורנל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הרשויות הסיניות עדיין לא הראו בעיות מכניות או בעיות בבקרת טיסה בהתרסקות מה-21 במרץ שהרגה את כל מי שהיה על הסיפון, הוסיף המקור.

הקופסה השחורה נמצאה באתר ההתרסקות של המטוס של צ'יינה איסטרן איירליינס במחוז טנגשיאן ולאחר מציאתה הגורמים הרשמיים במזרח סין אמרו שלא נמצאו ראיות שיכולות לאשר אם למטוס היו בעיות לפני התאונה.

החשיפה הביאה גורמים אמריקאים המעורבים בחקירה להעביר את המיקוד לפעולות הטייס, אך ייתכן, אם כי לא בהכרח סביר, שמישהו אחר במטוס הסתער לתא הטייס וגרם להתרסקות, כך אמרו מקורות לעיתון השמרני.

הרגולטורים לבטיחות אוויר, ופקידי בואינג לא עבדו על עלוני שירות חדשים או הנחיות חדשות הנובעות מהתאונה, מה שמרמז כי לא מדובר כנראה על כשל טכני שהתגלה.

עם זאת, לחוקרים בארה"ב אין את כל המידע הזמין לעמיתיהם הסינים, אמר מקור אחר.

קריאה ראשונית של רושם נתוני הטיסה של מטוס צ'יינה איסטרן באפריל העלתה כי היו נתונים של פעילות הטייסים לפני ההתרסקות.

מצבם הבריאותי והכלכלי של הטייסים היה טוב, אמרה חברת התעופה לג'ורנל.

בינתיים חברת התעופה הצביעה על דיווח ראשוני של ממשלת סין, שאמר כי המאמצים לשחזר נתונים ולנתח את הקופסאות השחורות הפגומות של המטוס עדיין נמשכים, דיווח העיתון.

"כל ספקולציה לא רשמית עלולה להפריע לחקירת התאונה ולהשפיע על ההתקדמות האמיתית של תעשיית התחבורה האווירית העולמית", אמרה צ'יינה איסטרן בתגובה למסקנות ועדת הבדיקה האמריקנית.

חברת התעופה גם התעקשה שחדירה אפשרית לתא הטייס אינה סבירה, וציטטה מידע ממסיבת עיתונאים ב-25 במרץ שבמהלכה הרשויות הסיניות אמרו שלא נשלחה התראת חירום מראש.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE