הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מספר ההרוגים בתאונות דרכים הוא הגבוה ביותר מזה 16 שנים
המנהל הלאומי האמריקאי לבטיחות בדרכים דיווח כי בשנה שעברה, כמעט 43 אלף בני אדם איבדו את חייהם בכבישים, מספר שלא נראה מאז שנת 2005

כמעט מ-43,000 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנה שעברה, אשר סימנה את השנה הקטלנית ביותר בכבישי ארצות הברית מאז 2005. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

המנהל הלאומי לבטיחות בדרכים, NHTSA, דיווח כי על פי הערכות נהרגו 42,915 בני אדם בכבישים - כאשר מדובר בעלייה של 10.5% משנת 2020, אז נרשמו 38,824 מתים. גם זו הייתה עלייה, שכן בשנת 2019 נהרגו בתאונות דרכים 36,096 איש - וזאת על אף הסגרים של הקורונה שנמשכו על פני רוב השנה.

הדו"ח של NHTSA מגיע באותו שבוע שבו הכריז שר התחבורה, פיט בוטיג'ג', על תוכנית מענק של 6 מיליארד דולר לתמיכה בתוכניות מקומיות אשר מקדמות בטיחות בדרכים. 

"אנחנו במשבר דחוף בכבישים, והוא ניתן למניעה", אמר ד"ר סטיבן קליף, סגן המנהל של NHTSA. "נכפיל את מאמצי הבטיחות שלנו, ואנחנו צריכים שכולם - רשויות מקומיות ופדרליות, תומכי בטיחות, יצרניות רכבים ונהגים - יצטרפו אלינו. כל חיינו תלויים בזה".

על פי נתונים ראשוניים של המנהל, המרחק אותו נסעו הנהגים בשנת 2021 עלה ב-11.2%, וכי 44 מדינות ברחבי ארצות הברית דיווחו על עלייה במספר ההרוגים. 

עליות של 16 אחוזים נרשמו הן בתאונות עם מעורבות של מספר כלי רכב, והן במקרי מוות בכבישים עירוניים - בעוד שמספר ההרוגים בקרב קשישים עלה ב-14 אחוזים. 

איגוד הבטיחות בדרכים של המושלים אמר כי שילוב של עלייה במהירות מופרזת, נהיגה מוסחת, נהיגה תחת השפעת אלכוהול או חומרים אסורים, ו"כבישים המיועדים למהירות במקום בטיחות", גרמו ללכת כמה צעדים אחרונה לעומת ההתקדמות שנעשתה בצמצום מקרי המוות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE