הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי הסנקציות על רוסיה: ביידן מסיר הגבלות על דיקטטור אחר
ברקע מחירי הדלק הגבוהים, הממשל האמריקאי החליט להסיר כמה הגבלות על ונצואלה כדי לדון בשיתוף פעולה עתידי. זאת, יממה אחרי הכרזה על צעד דומה כלפי קובה

ממשל ביידן נקט ביום שלישי בצעד לקראת הקלת הסנקציות נגד הממשלה הסוציאליסטית של ונצואלה - יום אחד בלבד לאחר הסרת הגבלות נסיעה, עסקים והגירה על קובה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

ארצות הברית תאפשר לחברת "שברון" - תאגיד אנרגיה רב לאומי אמריקאי - לדון בשיתוף פעולה עתידי עם חברת הנפט הוונצואלית שבבעלות המדינה, PDVSA, ותסיר את הסנקציות נגד קרלוס מלפיקה-פלורס, בכיר לשעבר בחברת הנפט וקרוב משפחתה של הנשיא ניקולס מדורו. 

בכירים בממשל ביידן אמרו כי השינויים שנעשו הם מינוריים יחסית, והם בוצעו לבקשת מנהיגי האופוזיציה בוונצואלה המרכיבים ממשלת צללים שנמצאת במשא ומתן עם מדורו.

"משרד האוצר, בהנחיית מחלקת המדינה, הוציא רישיון צר המאשר ל'שברון' לנהל מו"מ על תנאי הפעילות העתידית הפוטנציאלית בוונצואלה", מסר גורם אמריקאי רשמי. "זה לא מאפשר כניסה להסכם כלשהו עם PSVSA או כל פעילות אחרת הקשורה לחברה או למגזר הנפט של ונצואלה. אז בעצם מה שמותר להם זה רק לדבר". 

הפקיד הוסיף: "ברור מאוד, שאף אחת מההקלות הללו לא תוביל לעלייה בהכנסות למשטר. זה בעצם רק הרישיון של 'שברון' לדבר". 

 

נשיא ונצואלה (צילום: Shutterstock)

 

מדורו, היורש של הוגו צ'אבס, נחשב על ידי רבים כדיקטטור אשר מחריב את מדינתו, כאשר הפשע האלים משתולל, האינפלציה לא נתפסת ומאז 2015 כבר כמעט 6 מיליון בני אדם ברחו.

נשיא ונצואלה הועמד לדין בשנת 2020 על ידי ארה"ב באשמת סחר בסמין, מה שאומר שאם אי פעם יעזוב את תפקידו, הוא יוכל לרצות זמן בכלא האמריקאי אם ייעצר. 

כאמור, ממשל ביידן החליט להקל על עמדתו כלפי ונצואלה, יום אחד בלבד לאחר שעשתה זאת כלפי קובה - כלפיה יש טענות חמורות לדיכוי הפגנות גדולות נגד הממשלה. 

בפועל, הממשל הסיר תקרת העברה של 1,000 דולר לרבעון, ואיפשר למעשה השקעה ישירה בארה"ב לראשונה מאז 1960. ארה"ב גם תתחיל מחדש תוכנית לאיחוד משפחות של 20,000 קובנים שיעברו לארה"ב מדי שנה, מה שממשל טראמפ השעה בשנת 2017. 

הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו מפלורידה, צייץ ביום שינוי גינוי לצעד: "המשטר בקובה איים על הנשיא ביידן בהגירה המונית, ויש לו תומכים בתוך הממשל הזה, והתוצאה היא שהיום אנחנו רואים את הצעדים הראשונים בחזרה למדיניות הכושלת של אובמה".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE