הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכירו את הכוכב החדש במטבח שלכם: כרוב
אם אתם שואפים לשפר הרגלי אכילה, להיות בריאים וחזקים יותר, הכרוב חייב להיות בראש הרשימה שלכם. הנה רשימה מפורטת של היתרונות האדירים שהירק הנהדר הזה מביא עימו

כולנו קונים מעת לעת כרוב הביתה, אך הרשימה הבאה שריכזנו עבורכם תגרום לכם להוסיף את הקרוב באופן קבוע לרשימת הקניות שלכם, ולמעשה, להפוך אותו לכוכב המרכזי במטבח שלכם. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

שיפור העיכול

הכרוב המותסס מלא פרוביוטיקה, המסייעת לחיזוק המערכת החיסונית ומשפרת את בריאות מערכת העיכול. כמו כן, תכולת המים והסיבים הגבוהה בכרוב מסייעת לשמור על מערכת עיכול בריאה, ומונעת עצירות. 

נלחם במחלות לב וכלי דם

הוכח כי אנתוציאנינים המצויים בכרוב אדום נלחמים בדלקות אשר יכולות להוביל למחלות לב וכלי דם. בנוסף, כמעט כל סוג של כרוב עשיר בפוליפנולים העשויים להפחית את הסיכון למחלות לב באמצעות הפחתת לחץ דם ומניעת הצטברות של טסיות דם.

מחזק ומשפר את המוח 

כרוב נתפס כאחד מהמזונות המועילים ביותר למוח, הוא מקדם את בריאות המוח ומשפר את הזיכרון והריכוז. הוכח כי אנתוציאנינים המצויים בעיקר בכרוב אדום, משפרים את הריכוז ואת התפקוד המוחי הכולל.

מפחית את הסיכון לסרטן

סולפוראפן המצוי בכרוב הוא רכיב ידוע בלוחמה בסרטן, שיכול להפחית באופן מובהק את הסיכון לסרטן אם הוא נצרך באופן קבוע. חוקרים כבר גילו כי סולפוראפן בעל יכולת להילחם בסוגים שונים של סרטן, לרבות סרטן הוושט, מלנומה, סרטן הלבלב וסרטן הערמונית.

שומר על בריאות העיניים

כרוב הוא גם מקור נהדר לבטא קרוטן, הידוע כמקדם בריאות העיניים ומונע ניוון מקולרי והיווצרות של קטרקט, בעיקר בקרב קשישים. 

מחזק את העצמאות

הכרוב מועשר במינרלים, אשלגן, מגנזיום וסידן. כרוב אחד בגודל ממוצע מספק לגוף 27% מצריכת המגנזיום היומית המומלצת, 36% מצריכת הסידן המומלצת, ו-44% מצריכת האשלגן. שלושת המינרלים האלו משחקים תפקיד חשוב בהגנה על העצמות מפני היחלשות וניוון, כמו גם מפחיתים את הסיכון לאוסטאופורוזיס.

מנקה רעלים מהגוף

כרוב פועל כמנקה רעלים טבעי רב עוצמה - הוא מסייע לנקות את הדם, ומוציא רעלים מהגוף – בעיקר חומצת שתן ורדיקלים חופשיים, שהם הגורמים העיקריים לאבנים בכליות, דלקת מפרקים, אקזמה ומחלות עור שונות.

עוזר לרדת במשקל

כיוון שהכרוב מלא ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, ובשל תכונות הטיהור הטבעיות שלו, הוא מסייע גם לירידה במשקל. הכרוב דל קלוריות ועמוס בחומרים מזינים, ולכן הוא מהווה בחירת מזון אידיאלית עבור אנשים שמנסים להוריד כמה קילוגרמים. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE