הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנכ"ל מניו יורק מואשם בהונאת משקיעי קריפטו בהיקף של עשרות מיליוני דולרים
בן 50 מוואלי סטרים, העומד בראש פלטפורמת מסחר למטבעות דיגיטליים, רימה משקיעים ב-59 מיליון דולר, כאשר הצליח לשכנע אותם שהוא יכפיל את הסכום שהם יסכימו להעביר לו

תושב ניו יורק נעצר בשבוע שעבר והואשם על תפקידו בתוכנית הונאה של השקעות במטבעות קריפטוגרפים, שלטענת הבולשת הפדרלית רימתה משקיעים ב-59 מיליון דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אדי אלכסנדר

 

אדי אלכסנדר, בן 50 מוואלי סטרים, הוא המנכ"ל של חברת EminiFX - פלטפורמת מסחר במטבעות דיגיטליים ופורקס - אותה הקים בספטמבר האחרון. על פי הרשויות, החשוד שכנע "מאות משקיעים בודדים" להשקיע איתו. 

על פי התלונה הפלילית, אלכסנדר אמר למשקיעים שהוא יכול להכפיל את הכסף שלהם בתוך חמישה חודשים, והבטיח לפחות 5 אחוזים תשואות שבועיות - אותן הוא הפיק לכאורה באמצעות טכנולוגיית יעוץ-רובו.

על פי הפרופיל של אלכסנדר ברשתות המדיה החברתית, הוא מהנדס אבטחת סייבר עם כמעט 30 שנות ניסיון, כאשר תפקידו האחרון היה איש IT בכיר ב-WarnerMedia - כך שרבים נתנו בו אמון ביתר קלות. כמו כן, הוא גרם למשקיעים להאמין שהחשבונות שלהם גדלים בין 5% ל-10% בכל שבוע, על ידי חשבוניות שסיפק להם.

הרשויות טוענות כי החשוד לא השקיע את "הרוב המכריע של כספי המשקיעים שהופקדו בידיו, וספג הפסדים על החלק המצומצם של הכספים שהוא כן השקיע". 

כעת, הוא מואשם בהוצאה של כ-15 מיליון דולר מכספי המשקיעים על הוצאות אישיות, הכנסת כספים לחשבונות הבנק האישיים שלו ובזבוז של כ-170 אלף דולר על רכישת רכבי יוקרה. נוסף על כך, הוא השתמש בכספים להוצאות עסקיות, כולל שכירת משרד והעסקת עורכי דין.

כעת, הוא מואשם במספר סעיפים של הונאת סחורות והונאת תיל, ואם יורשע הוא צפוי לעד 20 שנות מאסר. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE