הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מקרה ראשון של אבעבועות קופים זוהה בארה"ב אצל גבר שחזר מקנדה
מחלקת בריאות הציבור של מסצ'וסטס דיווחה כי החולה אושפז, ומצבו טוב והוא אינו מהווה סכנה. עם זאת, הרשויות פועלות לאתר אנשים שהיו עמו בקשר כדי לבודד את המקרים

מקרה של אבעבועות הקופים זוהה במסצ'וסטס ביום שלישי, כאשר גורמי הבריאות הסבירו כי מדובר באדם בוגר שחזר לאחרונה מקנדה, שם נדבק במחלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

החולה אושפז במצב טוב, ו"המקרה אינו מהווה סיכון לציבור", כך מסרה מחלקת בריאות הציבור של מסצ'וסטס, והוסיפה כי היא עובדת עם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ועם מועצות בריאות מקומיות אחרות, כדי ליצור קשר ולעקוב אחר כל אדם שאולי נחשף לחולה.

כאמור מדובר רק במקרה אחד, אך מקרי נגיף אבעבועות הקופים ברחבי העולם גדלים בתקופה האחרונה, והדבר מדאיג מאוד את גורמי הבריאות. 

ביום רביעי למשל, גורמים רשמיים בפורטוגל אישרו חמישה מקרים של אבעבועות קופים, וחקרו יותר מ-12 מקרים חשודים - כולם גברים, רובם צעירים. 

מוקדם יותר השבוע, גורמים רשמיים בבריטניה אמרו שהם זיהו ארבעה מקרים של התפשטות המחלה בלונדון, תוך ציון שמדובר בקרב האוכלוסייה ההומוסקסואלית. מאז חודש מאי, אושר במדינה תשעה מקרים. 

המחלה אינה שכיחה מחוץ למרכז ומערב אפריקה, והיא חלק מאותה משפחת נגיפים הכוללת אבעבועות רוח ואבעבועות שחורות. 

התסמינים האופייניים של אבעבועות קופים כוללים חום, צמרמורת, פריחה ונגעים בפנים או באבירי המין, אשר דומים לאלה שנגרמים מאבעבועות שחורות. על פי מחלקת הבריאות של מסצ'וסטס, המחלה יכולה להתבלבל עם זיהומים המועבר במגע מיני כמו עגבת או הרפס. 

גורמים רשמיים מסרו כי אנשים צריכים להידבק אם הם מפתחים פריחה בלתי מוסברת, נסעו למדינה שבה דווח על אבעבועות קופים ב-30 הימים האחרונים, היו בקשר עם אנשים עם מקרים מאושרים או חשודים, או שהם גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים אחרים.ת 

לרוב אנשים נחשפים לנגיף באפריקה באמצעות עקיצות או שריטות של מכרסמים ויונקים קטנים, או מגע עם בעל חיים נגוע או אולי מוצרים מן החי. 

עם זאת, הנגיף "לא מתפשט בקלות בין אנשים", נמסר ממסצ'וסטס. העברה באמצעות מגע עם נוזלי גוף, פצעי אבעבועות רוח, בגדים או מצעים מזוהמים בנוזלים או בפצעים. ניתן להידבק גם באמצעות "טיפות נשימה בעקבות מגע פנים אל פנים ממושך".

כאמור, מדובר במקרה הראשון שאושר השנה בארצות הברית. בשנת 2021, דווח על מקרים בטקסס ובמרילנד בשני אנשים שנסעו לניגריה. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE