הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"החלטתי שאני מתמסרת וזורמת, ומה שיצא ממני על הסט זה בדיוק אני"
שנת 2021 הייתה השנה של השחקנית הילה סעדה: היא שיחקה את ונסה מימון ב"להיות איתה" ואת רוזה ארמוזה בסדרה "מלכת היופי של ירושלים", אישה שכלואה בכלוב של זהב ומנסה להשמיע את קולה, על פי רב המכר של שרית ישי לוי . שתי סדרות נפלאות ששודרו במקביל וזכו לרייטינג גבוה

"אני מרגישה שהייתה לי שנה נפלאה שכל שחקנית חולמת עליה. לקחתי חלק בשני פרויקטים עצומים שאני מאוד גאה בהם ושמחה עליהם", היא צוחקת בקול רם בטלפון מניו יורק שפ היא משתתפת בהקרנת סדרתה האחרונה. "רוזה היא הדמות הכי מורכבת ועמוקה שנפל בחלקי לשחק, אישה שבאה ממשפחה ענייה ובעקבות נישואיה לגבריאל (מיכאל אלוני, בסדרה) היא נכנסת למשפחת ארמוזה המיוחסת. התחברתי לכמיהה שלה לחום ואהבה, כי היא נשואה לבעל שלא אוהב אותה ולא רואה אותה".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ונסה ב'להיות איתה' מחפשת אהבה מבן זוג שלא אוהב אותה. זה כבר טייפקאסט?

"לא הייתי אומרת שהן דומות, אולי רק ברצון שלהן לקבל אהבה מבן זוגן. שתיהן לכאורה חלשות, אבל השתדלתי להוציא אותן חזקות ולוחמות: רוזה במקור מאוד כנועה, בעלה בוגד בה ויש לה חיים נורא קשים בתוך המשפחה המיוחסת, אבל הדבר הראשון שאמרתי לבמאי עודד דוידוף היה שאני הולכת לעשות ממנה לוחמת, אישה שנלחמת על המשפחה שלה".

ספרי לי את עלילת הסדרה

"עלילת הסדרה מגוללת את סיפורה של משפחת ארמוזה, השזור בסיפורה של ארץ ישראל בתקופות שונות: כיבוש, עצמאות ושגשוג, וגם תקופות שפל ומלחמה.

במרכז עלילת הסדרה, המתרחשת בו זמנית בשני צירי זמן וסיפורי ההווה והעבר מוצגים בה במקביל, מערכת היחסים בין גבריאל ורוזה ארמוזה (אני ומיכאל אלוני) ושלוש בנותיהם: בקי, רחליקה, ובתם הבכורה והמועדפת על ידי גבריאל, לונה. מערכת היחסים עם בתו לונה, עומדת בניגוד מוחלט לחוסר אהבתו לאשתו רוזה והקנאה שחשה רוזה כלפי בתה המביאה לסכסוכים קשים במשפחה.

לאחר הצפיה בסדרה אני יכול להעיד את התרשמותי והתלהבותי הרבה מהרגע בו פגש מבטו של רפאל ארמוזה (הסבא) בברק העיניים הכחולות של הנערה המסתורית, דבר לא חזר להיות כמו שהיה. אותו ברק שהכה ברפאל יפגע לאחר שנים בבנו גבריאל כשיפגוש את רוח‘ל, ולאחר מכן יפגע גם בלונה, בתו של גבריאל, כשתפגוש בדוד. 

אני מזדהה עם סיפורן של האהבות הבוערות, הרגשות והיצרים העזים, והמציאות הכואבת שעוברים כחוט השני בין ארבעה דורות במשפחת ארמוזה, הסיפור שמספרת גבריאלה, בתה של לונה. היא מקשיבה קשב רב לסבתה רוזה, לדודה הזקנה אלגרה ולדודתה רחליקה, ואט־אט נחשפים בפניה הסודות והשקרים, ובעיקר כוחות הנפש שנאלצים בני המשפחה לגייס כדי להתמודד עם הפסגות והתהומות שהחיים מציבים בפניהם.

מלכת היופי של ירושלים היא סאגה על משפחת ארמוזה, בני הקהילה הספניולית בירושלים, מתחילת המאה העשרים והשלטון התורכי, דרך שנות המנדט הבריטי, הקמת מדינת ישראל ועד תחילת שנות השבעים. הסדרה רוויה באווירה הירושלמית הישנה והטובה, בניחוחות שעולים מן המטבחים ומצמחי התבלין ובאור הלבנה המאיר את הפינות האפלות ביותר של המשפחה."

 

אז מה יש ב"מלכת היופי של ירושלים" שעושה את הסדרה לכזאת מלהיבה?

"אני חושבת שהצילום יפהפה, שהשחזור תקופתי מרשים של ימי השלטון הטורקי ואז הבריטי וכנראה גם שנות ה-70, השחקנים המוצלחים בסיפור עסיסי, ובין לבין סודות אפלים, אהבות אסורות, החמצות, כישופים ויריבויות עתיקות - אשכנזים מול מזרחים, הבריטים מול המחתרות, בית"ר מול הפועל – וזה כנראה עושה את זה לעם ישראל." 

עבור הילה סעדה מדובר בהתרגשות גדולה. רוזה, אחת הדמויות המאופקות והמורכבות, היא מספרת שזהו אחד התפקידים המאתגרים שהיו לה. "את הסדרה צילמנו במשך ארבעה חודשים וחצי בצפת, וזה אחד התפקידים המאתגרים והיפים ביותר שיצא לי לשחק. רוזה ארמוזה הוא תפקיד שמלא בעומקים, דמות שעברה הרבה. שרית ישי שכתבה את הספר המקורי עליו מבוססת הסידרה, ליוותה את הפרויקט, ישבה איתי על הסט והקריאה חלק מהתסריט. אני גם מרגישה מאוד מחוברת לספר ולדמויות, ומאוד שמחה על הערב הזה בקאמרי. קיבלתי על הסדרה הזאת תגובות מחממות לב מנשים שסיפרו שהיא מחזירה אותן לבית אבא, ואני חושבת שהבאנו פיסת היסטוריה, את ירושלים של שנות ה-20".

את רואה את הספר של שרית מקבל חיים בסדרה?

"הספר מקסים בעיניי, רומנטי, סוחף ומלא השראה. בסדרה מראים רק חלק ממנו, כי מדובר בהרבה סיפורים שמשתלבים האחד בשני."

את גם נתת את קולך בשיר?

"הסדרה הובילה אותי גם ליצירה מוזיקלית שבה עשיתי דואט עם דוד ד'אור בשם "שיר לגבריאל", שכתבתי והלחנתי יחד עם ליאור פרלה. השיר נכתב, כמובן, בהשראת הסדרה. רוזה חיה ללא אהבה עם גבריאל. זה משהו שהדמות שלה, שאותה גילמתי, חוותה לאורך כל הצילומים, וכשהם הסתיימו נבעו ממני מילות השיר. חוסר אהבה זה משהו שכל אחד יכול להתחבר אליו, כי אנשים חווים את זה בכל מקום ובכל זמן. היה לי חשוב לכתוב איך נראית כמיהה של אישה לבעלה, שרק רוצה שיראה אותה, שמחפשת חום וחיבוק."

אי אפשר בלי שאלה על "להיות איתה", שהפכה לשלאגר עולמי ואת ונסה לנכס צאן ברזל?

"זו היתה באמת סדרה מרגשת, היו לה הדים מדהימים ותגובות מחממות לב. הדמות של ונסה איקונית, מאוד אהבתי לגלם אותה. אני מחוברת אליה והיא יקרה לליבי. קיבלתי תגובות מדהימות, אוהבות ומחבקות עליה. היא בסך הכל אדם שרוצה להרגיש ראוי ונאהב, מחפשת אהבה אמיתית והערכה מהמשפחה. היא חלק מהעשייה שלי, ואני מודה לה על כל השנים האלה."

מה קורה איתך השנה?

"לצד המוזיקה, הופעתי על המסך הגדול בסרט "מתחתנת", קומדיה רומנטית: אחרי תקופה ממושכת שלא היה קולנוע, הסרט המתין בסבלנות ליציאה שלו. זו קומדיה רומנטית מתוקה ומקסימה, ואני שמחה ללכת לקולנוע עם פופקורן ולצפות בה עם כולם. בסרט אני משחקת תפקיד ראשי של בחורה שלקחה את עצמה בידיים והחליטה שהיא לא תלויה יותר באף אחד.

אני גם שמחה לבשר גם שתהיה עונה שנייה ל'מלכת היופי של ירושלים', ובנוסף אני לומדת ספרדית כבר ארבע שנים, יש לי סוכנות במדריד ואני עם הפנים לאירופה. אני חולמת לשחק בסרט של אלמודובר שאני מאוהבת בו קשות. הוא במאי שעושה הרבה כבוד לנשים, בכל הסרטים שלו הוא מציג נשים חזקות, עצמאיות ועמוקות. רק בשבילו אני לומדת ספרדית ואני ממש מייחלת שזה יקרה השנה".

 

קרדיטים:

צלם: שי פרנקו
סטיילינג: חיה וידר
איפור: פדור וישניקוב

5% לא
95% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE