הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"40 מייל מהגבול הרוסי": נאט"ו הכריזה על תרגיל בהשתתפות עשרות אלפי חיילים בסמוך לבסיס רוסי
על רקע המתיחות הגואה בין הגוש המערבי הצפון-אטלנטי, ובין רוסיה - הודיע ארגון האמנה הצבאית על תרגיל בינלאומי- שוודיה ופינלנד צפויות להשתתף כמדינות אורחות, עימן גם גיאורגיה ואוקראינה

ארגון האמנה הצפון-אטלנטית יערוך בקרוב תרגילים רחבי היקף במדינות הבלטיות, כאשר אלפי חיילים מיותר מתריסר מדינות אמורים להשתתף במשחקי מלחמה במרחק 40 מייל בלבד מהבסיס הצבאי הרוסי הקרוב ביותר.

התרגילים שכונו "קיפוד", יחלו בהמשך השבוע באסטוניה ויימשכו עד ה-3 ביוני, ומטרתם לדמות פלישה רוסית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בתרגיל ישתתפו כ-15,000 חיילים מ-14 מדינות - כולל ארצות הברית, בריטניה, דנמרק, אסטוניה, איסלנד, לטביה, ליטא, הולנד ונורבגיה, כמו גם מדינות שאינן חברות נאט"ו כאוקראינה, גאורגיה, שוודיה ופינלנד.


לדברי האלוף ויקו-ולו פאלם, סגן מפקד כוחות ההגנה האסטוניים, התרגיל יתקיים במתקן המארח את דיוויזיית התקיפה האווירית של המשמר ה-76 בעיר הגבול פסקוב.

גודלם של משחקי המלחמה לצד העובדה כי מדובר מהגדולים שנעשו במדינות הבלטיות מאז נפילת ברית המועצות - ובצירוף קרבתם לגבול הרוסי, והכללת מדינות שאינן בנאט"ו, עשויים להסלים את המתיחות עם מוסקבה.

למרות שהתרגילים תוכננו עוד לפני פלישת רוסיה לאוקראינה בפברואר, הם ללא ספק ישמשו כמפגן כוח נוסף במקביל לכך שחברות נאט"ו מתכננות להציף את שדה הקרב האוקראיני בנשק ובציוד בשווי מיליארדי דולרים.

התרגילים מגיעים בזמן שמחוקקים בארה"ב מתקדמים בחבילת סיוע ענקית בשווי 40 מיליארד דולרים לקייב, שכמחצית ממנה יוקדש ישירות למשלוחי נשק.

הצעת החוק באה לאחר שכבר יותר מ-14 מיליארד דולר בסיוע כבר נמסרו או אושרו על ידי ממשלת ארה"ב.

תרגיל הקיפוד יחפוף גם לשני תרגילים צבאיים גדולים אחרים של נאט"ו ובעלות בריתה המתקיימים כעת באזור, "Defender Europe" ו-"Swift Response", הכוללים יחד כ-18,000 חיילים מ-20 מדינות.

שלל משחקי המלחמה הנוספים מתוכננים לגרמניה, פינלנד, פולין ולמקומות אחרים בחודשים הקרובים.

האלוף פאלם ציין כי קיפוד יכלול יותר משתתפים ממה שתוכנן במקור בעקבות המלחמה באוקראינה, אם כי סירב להיכנס לפרטים לגבי כמה חיילים אוקראינים וגיאורגים ישתתפו.

"הייתי רוצה לא להיכנס לפרטים, אבל אנחנו מדברים על הרבה אנשים, לא על עשרות או מאות", אמר.

לא ברור אם פינלנד או שוודיה נועדו מלכתחילה להשתתף בתרגילים האחרונים, אך שתי המדינות הגישו לאחרונה בקשה להצטרף לגוש נאט"ו, תוך ציון חששות ביטחון הנובעים מהתקפת מוסקבה על שכנתה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE