הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צרפת, גרמניה ואיטליה בעד משא ומתן לסיום מלחמת אוקראינה
המדינות החשובות באיחוד האירופאי מנסות לחתור להפסקת אש וזאת בשונה מהתפיסה של וושינגטון ולונדון, אז האם השיחות בין אוקראינה ורוסיה יתחדשו?

בשבועות האחרונים, מנהיגי שלוש מדינות האיחוד האירופי הגדולות ביותר לפי אוכלוסייתן - צרפת, גרמניה ואיטליה - יצאו כולן בעד משא ומתן בין קייב למוסקבה כדרך לסיים את הלחימה באוקראינה.

בניגוד לנשיא ביידן, נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלר גרמניה אולף שולץ וראש ממשלת איטליה מריו דראגי שוחחו כולם עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מאז פלשה רוסיה לאוקראינה ב-24 בפברואר.

שלושת המנהיגים האירופיים חתמו כולם על שליחת נשק לאוקראינים אך גם קראו להפסקת אש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

לאחר ששוחח עם פוטין בטלפון ביום שישי, כתב שולץ בטוויטר: "חייבת להיות הפסקת אש באוקראינה כמה שיותר מהר".

בנאום בפני הפרלמנט האירופי בשבוע שעבר אמר מקרון: "אנחנו לא במלחמה עם רוסיה, חובתה של אירופה היא לעמוד לצד אוקראינה כדי להשיג הפסקת אש, ואז לבנות שלום".

דראגי נפגש עם הנשיא ביידן בשבוע שעבר, ואחרי הפגישה, המנהיג האיטלקי, אשר שוחח בעבר עם רוסיה, אמר שהגיע הזמן להתחיל לחשוב על הסכם שלום.

"הסכמנו שעלינו להמשיך לתמוך באוקראינה ולהפעיל לחץ על מוסקבה, אבל גם להתחיל לשאול איך לבנות שלום", אמר דראגי.

קנצלר גרמניה טען, "אנשים רוצים לחשוב על האפשרות להביא הפסקת אש ולהתחיל מחדש קצת משא ומתן אמין. זה המצב כרגע. אני חושב שאנחנו צריכים לחשוב לעומק איך לטפל בזה", הוסיף דראגי.

לאחר פגישת ביידן-דראגי, נראה שהבית הלבן עדיין לא מעוניין במשא ומתן;

"אנחנו מרגישים שהתפקיד הבונה ביותר הוא להמשיך לתמוך באוקראינים ליד שולחן המשא ומתן ולתמוך בהם צבאית", אמרה מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסקי.

שר ההגנה לויד אוסטין שוחח לאחרונה עם עמיתו הרוסי לראשונה מאז פלשה רוסיה, אך שר החוץ אנטוני בלינקן, הדיפלומט הבכיר של ארה"ב, טרם שוחח עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב.

שני הדיפלומטים דיברו לאחרונה ב-15 בפברואר.

בינתיים, שיחות ישירות בין אוקראינה לרוסיה שהתרחשו באופן תכוף במהלך החודש וחצי הראשונים של הפלישה התערערו ולאחר מכן הופסקו...

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון חולק את השקפתה של וושינגטון לגבי משא ומתן.

ג'ונסון אמר לאחרונה למקרון בשיחה שהוא "דוחק" באוקראינה לא לנהל שיחות עם רוסיה ולפי הדיווחים אמר לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ב-9 באפריל שגם אם קייב הייתה מוכנה לחתום על הסכם עם מוסקבה, המערב לא.

מדינות נאט"ו אחרות יצאו נגד שיחות עם מוסקבה.

בתחילת אפריל, ראש ממשלת פולין מתאוש מורבייצקי תקף את מקרון על שדיבר עם פוטין, והשווה זאת ל"משא ומתן עם היטלר".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE