הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עידן מקדונלד'ס ברוסיה מגיע לסיומו, המסעדות נמכרו
מה שהחל ב-1990 כסמל לשבירת מסך הברזל נסגר, מאות הסניפים יסגרו בקרוב - "אי אפשר לחזות מה צופן העתיד, אבל אני בוחר לסיים את המסר שלי באותה רוח שהביאה את מקדונלד'ס לרוסיה מלכתחילה: תקווה", כתב המנכ"ל כריס קמפצ'ינסקי במכתב לעובדים.

מקדונלד'ס מוכרת את כל המסעדות שלה ברוסיה 30 שנה לאחר שרשת ההמבורגרים הפכה לסמל רב עוצמה להקלת המתיחות במלחמה הקרה בין ארצות הברית לברית המועצות.

החברה סגרה מאות אתרים בחודש מרץ לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה, דבר שעלה למקדונלד'ס כ-55 מיליון דולר לחודש.

ביום שני הודיעה מקדונלד'ס כי אכן תמכור את החנויות הללו ותעזוב את רוסיה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בעל הרישיון, אלכסנדר גובור, המפעיל 25 מסעדות בסיביר, הסכים לקנות את 850 המסעדות של מקדונלדס ברוסיה ולהפעיל אותן תחת שם חדש, כך מסרה ענקית ההמבורגרים משיקגו ביום חמישי. מקדונלד'ס לא חשפה את תנאי המכירה.

בשנה שעברה תרמה הפעילות הרוסית של מקדונלדס 9% מסך המכירות השנתיות של החברה, או כ-2 מיליארד דולר. מקדונלד'ס הייתה בין מותגי הצריכה המערביים הראשונים שנכנסו לרוסיה בשנת 1990. החנות הגדולה והבוהקת שלה ליד כיכר פושקין במוסקבה, שנפתחה זמן קצר לאחר נפילת חומת ברלין, סימנה עידן חדש של אופטימיות בעקבות המלחמה הקרה.

זו הפעם הראשונה למעשה שהחברה "מרחיקה" או יוצאת משוק גדול.

היא מתכננת להתחיל להסיר את הקשתות המוזהבות ושלטים אחרים עם שם החברה, אך הודיעה שהיא תשמור על הסימנים המסחריים שלה ברוסיה ותנקוט בצעדים לאכיפתם במידת הצורך. המכירה שהוכרזה ביום חמישי כפופה לאישור רגולטורי, אך צפויה להיסגר תוך מספר שבועות.

גובור, בעל הרישיון מאז 2015, הסכים גם להשאיר את 62,000 העובדים הרוסים של מקדונלדס למשך שנתיים לפחות בתנאים שווים במסגרת המיתוג מחדש.

הוא גם הסכים לשלם את המשכורות של עובדי מקדונלדס עד לסגירת המכירה.

לא ברור אם רשתות אחרות בארה"ב ילכו בעקבות מקדונלד'ס ויעזבו את רוסיה. מקדונלד'ס החזיקה ב-84% מהחנויות ברוסיה, מה שהעניק לה יותר שליטה על הפעילות מאשר רבות מיריבותיה שחנויותיהן בבעלות זכיינים. 130 החנויות הרוסיות של סטארבקס סגורות מאז תחילת מרץ. הזכיין שלה במדינה, קבוצת Alshaya מכווית, ממשיכה לשלם ל-2,000 עובדיה הרוסים.

פאפא ג'ונס, השעתה את פעילות החברה ברוסיה ואינה מקבלת עוד תשלומי תמלוגים מ-185 החנויות שלה שם.

אבל החנויות, שבבעלות היזם מקולורדו כריסטופר ווין, נשארות פתוחות.

מקדונלד'ס השאירה פתוחה את האפשרות שהיא תוכל יום אחד לחזור לרוסיה.

"אי אפשר לחזות מה צופן העתיד, אבל אני בוחר לסיים את המסר שלי באותה רוח שהביאה את מקדונלד'ס לרוסיה מלכתחילה: תקווה", כתב המנכ"ל כריס קמפצ'ינסקי במכתב לעובדים.

"לכן, אל נסיים באמירה 'להתראות'. במקום זאת, הבה נגיד כמו שהם אומרים ברוסית: עד שניפגש שוב".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE