הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוסיה עוצרת את אספקת הגז של פינלנד יומיים לאחר הבקשה להצטרף לנאט"ו
מספר ימים בלבד לאחר שניתקה את אספקת החשמל הרוסית למדינה הסקנדינבית רוסיה הולכת עתה גם על הגז, האם שוודיה הבאה בתור?

בדיוק שבוע לאחר שרוסיה ניתקה את אספקת החשמל לפינלנד בשל אי תשלום (ברובלים), מוסקבה ביצעה מהלך תגמול נוסף כתגובה לפניית שכנתה הנורדית לנאט"ו עם ההודעה על ניתוק הגז הטבעי. סיטונאי הגז בבעלות המדינה של פינלנד, Gasum, הודיעה כי יבוא הגז הטבעי מרוסיה ייפסק ביום שבת, ומסרה בהצהרה, "ביום שישי, 20 במאי, אחר הצהריים, גזפרום הודיעה לגאסום כי אספקת הגז הטבעי לפינלנד במסגרת חוזה האספקה ​​של Gasum תקוצץ ב-יום שבת 21 במאי 2022 בשעה 07:00".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנכ"לית החברה, מיקה ויליאנן, הדגישה לציבור כי היא ערוכה כראוי "ובתנאי שלא יהיו שיבושים ברשת הולכת הגז נוכל לספק לכל לקוחותינו גז בחודשים הקרובים".

"גאסום תספק גז טבעי ללקוחותיה ממקורות אחרים דרך צינור Balticconnector.

"תחנות התדלוק של גזום באזור רשת הגז ימשיכו בפעילות רגילה", נמסר.

בלומברג מאשר זאת בהתבסס על ההצהרה כי: "בינתיים, האספקה ​​ממשיכה לזרום לפינלנד דרך צינור Balticconnector מאסטוניה, אך ייתכן שהקיבולת לא תספיק לעמוד בביקוש ושייאלצו לעבור לדלקים אחרים או אספקה ​​חלופית מאובטחת".

בעוד גאסום עצמה לא נכנסה לסיבות להפסקת אספקת הגז, הדבר מגיע יומיים בלבד לאחר שפינלנד ושוודיה הגישו בקשות לחברות בנאט"ו.

הנשיא ולדימיר פוטין כינה לאחר מכן את הדבר כ"בעיה", הצהרות הקרמלין הבטיחו קודם לכן תגובה "צבאית וטכנית" קרובה.

כמו עם הפסקת זרם החשמל בשבוע שעבר, הלסינקי גם עתה סירבה להיענות לדרישת פוטין שרוסיה תשולם ברובלים על רקע החמרה בסנקציות של ארה"ב ושל האיחוד האירופי כעונש על הפלישה לאוקראינה. פולין ובולגריה כאמור היו בעבר הראשונות שהברזים שלהן ניתקו.

כפי שראינו קודם לכן, הגז הטבעי מייצג רק 5% מצריכת האנרגיה הכוללת של פינלנד, אם כי מתוך אספקה ​​זו המדינה מסתמכת על 60%-70% המגיע מרוסיה, אך הוא משמש בדרך כלל על ידי מפעלים פיניים ופחות לחימום מגורים. המקורות העיקריים של פינלנד לאנרגיה כוללים נפט, ביומסה וכוח גרעיני.

החל מלפני שבוע הזהירה התקשורת הלאומית הפינית לראשונה כי מוסקבה מאיימת לנתק את המדינה מאספקת הגז.  

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE