הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מומחה רוסי: "הסכסוך באוקראינה - רק חזרה לקראת מלחמה עם נאט"ו"
מדען פוליטי אמר כי בשלושת החודשים האחרונים, הצבא הרוסי בוחן למעשה עד כמה כלי הנשק של נאט"ו הם חזקים. גנרל אמריקאי אמר בתגובה: "חזרה למלחמה - שהולכת רע מאוד עבור רוסיה"

מדען פוליטי רוסי מוכר אמר כי הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה עשויה להיות רק "חזרה" למלחמה אפשרית בקנה מידה גדול עם מדינות נאט"ו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

אלכסיי פננקו, עמית מחקר במכון למחקרי ביטחון בינלאומיים ופרופסור בבית הספר לפוליטיקה עולמית באוניברסיטת מוסקבה, הופיע בתוכנית הטלוויזיה הממלכתית "60 דקות", והעלה את הרעיון והאפשרות הגוברת להתנגשות רחבה יותר עם מדינות המערב.

"עבורנו, המלחמה באוקראינה… היא חזרה לסכסוך גדול יותר בעתיד", אמר פננקו. "ובגלל זה נבחן ונעשה נגד הנשק של נאט"ו, ונראה בשדה הקרב עד כמה הנשק שלנו באמת חזק יותר בהשוואה לשלהם. אולי זו תהיה חוויה לימודית לסכסוך עתידי".

אולגה סקבייבה, מנחת התוכנית - אשר נחשבת לצינור תעמולה של הקרמלין כלפי הציבור הרוסי, אמרה כי דבריו של הפרופסור מתארים "ניסוי מפחיד".

גנרל אמריקאי בדימוס, בארי ר. מקאפרי, בעל ארבעה כוכבים - תיאר את דבריו של פרופ' פננקו כ"מדהימים".

"הכוח הצבאי הכלכלי והקונבנציונלי של נאט"ו והאיחוד האירופי, הוא פי כמה מזה של רוסיה", צייץ ביום חמישי. "זוהי חזרה למלחמה עם נאט"ו, נגד יריב קטן בהרבה באוקראינה, שהולכת רע מאוד עבור רוסיה".

זוהי לא ההתבטאות הראשונה של מומחים בכירים בטלוויזיה הרוסית שמתארים מלחמה שיוצאת מגבולות אוקראינה. אלכסיי ז'ורבליוב, חבר במפלגה הפוליטית הלאומנית רודינה, אמר במהלך הופעתו באותו ערוץ כי "טיל סמארט אחד - והאי הבריטי ייעלם".

לפי הערכות של אוקראינה, מאז תחילת הלחימה בסוף פברואר, הכוחות הרוסים איבדו 28 אלף חיילים ואינספור ציוד צבאי, כולל טנקים וספינת הדגל של המדינה בים השחור - "המוסקבה".

נאט"ו כמובן נמנעת מלהסתבך ישירות במלחמה במזרח אירופה, אך רבות מהמדינות החברות בה - בראשות ארצות הברית - סיפקו וממשיכות לספק מיליארדי דולרים בסיוע פיננסי והומניטרי, ובעיקר מגוון רחב של כלי נשק עבור הכוחות האוקראינים במטרה להילחם ברוסים.



25% לא
75% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE