הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הארכיבישוף של סן פרנסיסקו מחרים את יו"ר בית הנבחרים - בשל עמדתה בעד הפלות
הכומר הקתולי סלבטורה קורדילאונה תקף את ננסי פלוסי הדמוקרטית אשר תומכת בזכותן של נשים להפלות, ודחק בה "להתכחש בפומבי ולקבל אחריות על החטא החמור הזה"

הארכיבישוף הקתולי של סן פרנסיסקו אמר כי הוא אוסר על יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, לקבל ברכה במהלך המיסה - עד שתחזור בה מעמדתה התומכת בהפלות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יו"ר בית הנבחרים (צילום: Shutterstock)

 

"מחוקק קתולי שתומך בהפלות שנרכשו, והוא ידע מהם הוראות הכנסייה, מבצע בכך חטא חמור בעליל המהווה גורם לשערורייה חמורה ביותר עבור אחרים", כתב סלבטורה קורדילאונה בהודעה שפרסם ביום שישי. "לכן, חק הכנסייה האוניברסלי קובע שאנשים כאלה לא יכולים לקבל את הברכה".

הכומר בן ה-65 המשיך: "אני מודיע לך בזאת, כי אינך מתייצבת לטקס הקודש, ואם תעשי זאת, לא תתקבלי לקהילת הקודש, עד למועד שבו תתכחשי בפומבי לטענה שלך הנותנת לגיטימציה להפלות ותקבלי אחריות על החטא החמור הזה". 

עוד ציין קורדילאונה כי בעוד שהוא ופלוסי דנו בנושא בעבר, הוא "לא קיבל התאמה כזו לבקשותיי הרבות", כאשר הוא מתייחס לסערה בחודש ספטמבר כאשר חוק ההפלות השנוי במחלוקת עבר בטקסס, הקובע כי אין לבצע את ההליך לאחר פעימת הלב הראשונה של העובר - בד"כ שישה שבועות להיריון.

לבסוף, הארכיבישוף ציין כי הוא "ימשיך להתפלל ולצום" עבור יושבת ראש בית הנבחרים.

במאי 2021, קורדילאונה אמר כי הוא עשוי לבטל את הברכה עבור פלוסי, והוסיף: "היא יודעת שאני עומד מאחורי הוראת הכנסייה, ואני יודע שהיא מכבדת מספיק כדי לא לעשות שום דבר כל כך פרובוקטיבי. אז אני בטוח שזה לא יקרה". 

 

הארכיבישוף קורדילאונה (צילום: AP)

 

ביוני בשנה שעברה, קבוצה של בישופים קתולים הצביעו רוב לאשר את ניסוח "מסמך הוראה" שרבים קיוו כי הוא ינזוף בפוליטיקאים קתולים אשר פועלים חוקתית באופן הנוגד את הכנסייה. המסמך אכן אושר בנובמבר, אך ההנחיה הסופית לא המליצה למנוע מפוליטיקאים התומכים בהפלות לקבל את הברכות.

זו לא הפעם הראשונה שאנשי דת בכירים פועלים ישירות נגד פוליטיקאים, ופעם אפילו ג'ו ביידן היה על המוקד.

בזמן הקמפיין לנשיאות, כומר מקרוליינה הדרומית הודיע על כך שלא יאפשר למועמד הדמוקרטי דאז לקבל את הברכה בזמן המיסה, זאת כאמור בשל דעותיו תומכות ההפלות. 

זמן לא רב לאחר מכן, האכיבישוף צ'ארלס צ'פוט, לשעבר ראש הארכיבישוף של פילדלפיה, סבר כי יש לחסום את ביידן לחלוטין בגלל "יצירת הרושם שחוקי המוסר של הכנסייה הם אופציונליים". 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE