הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיפלומט בכיר: "מאז שביידן נכנס לתפקיד - היחסים עם ארה"ב התדרדרו"
שר החוץ של מדינה באיחוד האירופי, אשר גם חברה בברית נאט"ו, אמר כי לאחר שהיחסים עם הממשל הקודם שגשגו - הנשיא האמריקאי הנוכחי לא רואה עניין במדינתו

שר החוץ של הונגריה, פטר סיירטו, אמר בראיון מוקדם יותר השבוע כי מערכת היחסים של המדינה עם ממשל האמריקאי התדרדרו מאז שג'ו ביידן נכנס לתפקיד בבית הלבן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביידן (צילום: Shutterstock)

 

ביום חמישי, סיירטו השתתף ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם שנערכה בניו יורק, בהנחיית מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. אז, הדיפלומט ההונגרי העניק ראיון לרשת 'פוקס ניוז', שם הגן בנוסף על עמדת ארצו בנוגע לאוקראינה, וציין כי הונגריה חיובית מאוד כלפי הצטרפותן של שוודיה ופינלנד לברית נאט"ו.

בתקופת הממשל תחת דונלד טראמפ, הונגריה נהנתה מיחסים חזקים עם ארצות הברית. אך כעת, חברת נאט"ו והאיחוד האירופה מצאה את עצמה על הקצה עם הממשל בהובלתו של ביידן. "אין מערכת יחסים ברמה גבוהה, למען האמת…".

"מאז שהנשיא ביידן נכנס לתפקיד, הקשרים הרגילים שהיו בעבר נותקו למרבה הצער, אף פעם לא הייתה לנו פגישה דו-צדדית משמעותית, גם עם המזכיר בלינקן", אמר סיירטו במהלך הראיון, והוסיף: "אני רואה שאין עניין מצד הממשל האמריקאי".

 

טראמפ ור"מ הונגריה (צילום: AP)

 

עם זאת, אפילו עם מערכת היחסים הפחות מהודקת, הדיפלומט הבכיר אמר כי היחסים הצבאיים והכלכליים בין ארצות הברית והונגריה הם נותרו חזקים, אך דיין "צומצו על ידי הממשל הנוכחי".

מלבד היחסים עם ארצות הברית, סיירטו התייחס למלחמת במזרח אירופה. הונגריה, שגודלה בערך כמו וירג'יניה, והיא גובלת באוקראינה ובכמה מדינות אחרות במרכז אירופה, ספגה ביקורת חריפה על כך שלא אפשרה לכלי נשק לעבור דרך המדינה שלה אל אוקראינה, כמו גם לא הסכימה לאיסור על נפט של האיחוד האירופי על רוסיה. 

המבקרים אמרו כי ראש הממשלה השמרני, ויקטור אורבן, נקט כך בגלל קשריו עם פוטין. סיירטו אמר: "אני דוחה את ההאשמות הללו: הונגריה עומדת לצד אוקראינה, זו לא שאלה. אנחנו מגנים את התוקפנות הרוסית נגד אוקראינה, ואנחנו עומדים עבור החברים האוקראינים שלנו, ועוזרים להם בדרכים רבות".

"קיבלנו 700,000 פליטים עד כה, שלחנו כמעט 200,000 טונות של סיוע הומניטרי. והסיבה שאנחנו לא מאפשרים לנשק לעבור דרך הונגריה היא שעבורנו, עדיין הנושא מספר אחד הוא הביטחון של העם ההונגרי".

סיירטו התייחס לסאגת הצטרפותן של שוודיה ופינלנד לברית נאט"ו, כאשר טורקיה מאיימת שלא להסכים לכך. "אני חושב שצריכה להיות אחריות צולבת, גם לעמיתים השוודים והפינים, ולחברים שלנו, ולקחת בחשבון ברצינות את כל האמירות המאוד רגישות שהשמיעו הטורקים, כי ללא הסכמה טורקית הם לא יוכלו להצטרף".



10% לא
90% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE