הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התפרצות אבעבועות הקופים: תיאוריות קונספירציה נגד ביל גייטס
במהלך שידור חי בפייסבוק, הנציגה הרפובליקנית מרג'ורי טיילור גרין קישרה את התפרצות הנגיף אל מייסד מיקרוסופט, ואמרה כי "הוא מודאג מכך - כי הוא יכול להרוויח מזה הרבה כסף"

הנציגה הרפובליקנית מג'ורג'יה, מרג'ורי טיילור גרין, מקדמת תיאוריית קונספירציה הטוענת כי המיליארדר ביל גייטס מקווה "להרוויח הרבה כסף" מהתפרצות אבעבועות הקופים. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גייטס (צילום: Shutterstock)

 

במהלך התוכנית שלה MTG:Live, אותה היא משדרת בפייסבוק, גרין חיברה - ללא בסיס - את התפרצות נגיף אבעבועות הקופים למייסד מיקרוסופט, שנמצא במוקדם תיאוריות קונספירציה רבות בקרב השמרנים, כולל זו של הקורונה.

כדי לתמוך בטענה שלה, חברת הקונגרס שיתפה קטע וידאו מתוך ראיון שנערך בנובמבר 2021 בין גייטס לג'רמי האנט, יו"ר ועדת הבריאות והרווחה של בריטניה. גייטס לא הזכיר את אבעבועות הקופים בדבריו, אך הזהיר שממשלות צריכות להתכונן למגיפות עתידיות, ובו בזמן הפציר בארגון הבריאות העולמי (WHO) להשקיע מיליארדי דולרים בשנה כדי להקים כוח משימה הממוקד מגפות.

"ביל גייטס מודאג מאוד מאבעבועות הקופים כי זה משהו, כנראה, שהוא יכול להרוויח ממנו הרבה כסף. הוא, ושאר החברים שלו, אתם יודעים, כל התורמים הדמוקרטים", אמרה גרין.

גרין ציינה כי ממשלת ארה"ב רכשה לאחרונה אספקה של חיסון נגד אבעבועות שחורות, שיכול לשמש גם נגד אבעבועות קופים. 

 

 

על פי 'ניוזוויק', הממשלה אכן מימשה מוקדם יותר השבוע אופציה על חוזה קיים לרכישת חיסונים בשווי 119 מיליון דולר. עם זאת, דובר משרד הבריאות ושירותי האנוש, אמר ל'אקסיוס' ביום שישי כי הרכישה "לא קשורה לאירועים ספציפיים", ובמקום זאת מדובר "בחלק ממאמץ סטנדרטי ומתמשך של מוכנות" להגיב "למצב חירום פוטנציאלי של אבעבועות שחורות".

גרין המשיכה להתעקש כי גייטס "רוצה שכולם תזריקו" את החיסון החדש מכיוון ש"הקורונה הזדקנה", והציבור "סיים עם משחק החיסונים" בהקשר למגפה הנוכחית. היא הזהירה שהתקשורת ו"הם" ינסו "להפחיד" את הציבור עם תמונות של "ילדים עם אבעבועות קופים על פניהם".

"ואז הם יגידו לך, אתה חייב ללבוש מסכה, כי אם אתה מקרב לפנים של מישהו והוא יורק עליך, אתה הולך לחלות במחלה הנוראית והמפחידה הזו", המשיכה הנציגה מג'ורג'יה. 

כאמור, לאחרונה זוהתה התפרצות של אבעבועות קופים ברחבי העולם, שגררה ישיבת חירום של ארגון הבריאות העולמי. בינתיים דווחו פחות ממאה מקרים, הכוללים מקרה אחד במסצ'וסטס וחשוד אחד בניו יורק, ביניהם גם מקרה אחד בישראל. 

 

26% לא
74% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE