הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סופת טורנדו "קטסטרופלית" הפתיעה את מישיגן
הסופה הקשה, שהכתה בשעות אחר הצהריים, עברה דרך מרכז העיר העמוס - והותירה הרוג אחד, עשרות פצועים ובתים ועסקים הרוסים כליל. "אין לנו סירנות כמו בשאר הארץ"

סופת טורנדו בלתי צפויה הכתה ביום שישי בצפון מישיגן וגרמה לנזק הרסני, הותירה לפחות הרוג אחד ויותר מ-40 פצועים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: מתוך טוויטר)

 

בכיר במחלקת משאבי הטבע של מישיגן, סגן ג'ים גורנו, אמר לרשת CNN כי הסופה המהירה גרמה לנזק "קטסטרופלי", כאשר הכתה קשות בעיירה גיילורד בסביבות השעה 15:45, הרסה בין היתר בניינים ומכוניות. 

"זה אזור מרכז העיר הומה אדם, והסופה עברה ממש דרכו", אמר גורנו. "אנחנו לא רגילים לזה כאן, אין לנו סירנות כמו בשאר חלקי הארץ".

 

 

משטרת מדינת מישיגן פרסמה ברשתות החברתיות אישור לאובדן חייו של אדם אחד בעקבות הטורדנו. כמו כן, ראש עיירית גיילורד, טוד שראדר, אמר לעיתונאים כי לפחות 44 בני אדם נפצעו בדרגות שונות, כולם הועברו לטיפול בבתי החולים השונים, בעוד שלפחות 12 בתים נהרסו כליל.

כמו כן, המשטרה ביקשה מהציבור להתרחק מהאזור, בעודה מציינת כי עצים וקווי חשמל רבים נפלו וגרמו לחסימת כבישים. על פי אתר המעקב PowerOutage.US, קצר יותר מ-35% מהתושבים במחוז אוטסגו של מישיגן, שם גיילורד היא העיר הגדולה ביותר, היו ללא חשמל לזמן ממושך. 

 

 

תמונות וסרטונים שפורסמו ברשתות השונות, הראו בתים ועסקים מרוסקים, ופסולת רבה מהסופה פזורה על הכבישים, המדרכות ובכל עבר. 

בשל מצב החירום המתמשך, העיר גיילורד הטילה עוצר החל מהשעה 19:00 יום שישי, זמן מקומי, ויסתיים ב-8 בבוקר ביום שבת. כמו כן, המשטרה הודיעה כי הצלב האדום אייש מקלט חירום בכנסייה החופשית בגיילורד. 

מושלת מישיגן, גרטשן ויטמר, כתבה בטוויטר: "ליבי עם המשפחות והעסקים הקטנים שהושפעו מהטורנדו ומזג האוויר הקשה בגיילורד. לקהילת גיילורד כולה - מישיגן איתך. אנחנו נעשה את מה שצריך כדי לבנות אותך מחדש". מאוחר יותר בשישי, ויטמר הכריזה על מצב חירום באזור, מה שיסייע בהעברת כספים לשיקום העיר. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE