הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארגון הבריאות העולמי מזהיר מפסטיבלי הקיץ, וטוען כי מפגשים המוניים עלולים להאיץ את התפשטות אבעבועות הקופים
סגרים בעקבות אבעבועות הקופים? על פי האזהרה האחרונה של מנהל מחלקת אירופה של הארגון יתכן ושוב נראה מיליוני אנשים בבתיהם, בינתיים ישנו איסור על אכילת בשר-שיחים, המכיל חיות אקזוטיות, כמו כן המגיפה מתרחשת במקביל להצעה עולמית להגבלת סמכויות ה-WHO

ארגון הבריאות העולמי מזהיר כי פסטיבלי קיץ והתכנסויות המוניות עלולים להאיץ את התפשטות אבעבועות הקופים.

מדובר באינדיקציה הראשונה לכך שבקרוב אנו עשויים שוב לחוות הגבלות בשם עצירת התפשטות נגיף כפי שנחווה במהלך ראשית ימי מגיפת הקורונה.

מקרי אבעבועות הקופים בבריטניה, לשם הגיע הנגיף לראשונה הודות למישהו שחזר מניגריה, הוכפלו באי הבריטי, כך נחשף מוקדם יותר היום, ומאז התפשטו בלפחות תשע מדינות נוספות אשר  דיווחו אף הן על מקרים חשודים כנושאי הנגיף, שעלול לגרום למחלות קשות בקרב צעירים, נשים הרות, ואנשים עם פגיעות חיסונית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מקרים לא מעטים נצפו בקרב גברים הומוסקסואלים, הנמצאים בסיכון גבוה יותר להידבק בנגיף לאחר מגע עם שותפים מיניים.

לפי סקיי ניוז, "מה בדיוק מניע את ההתפרצות הגדולה ביותר של בריטניה הוא תעלומה", במיוחד מכיוון שמומחי בריאות טענו בעבר שאבעבועות הקופים לא ניתנות להעברה רבה בקרב בני אדם, ויש מי שמשער עתה כי הנגיף עבר מוטציה. עתה, מזהיר ארגון הבריאות העולמי כי פסטיבלי קיץ והתכנסויות המוניות עלולים להאיץ את התפשטות האבעבועות.

"כשאנחנו נכנסים לעונת הקיץ באזור אירופה, עם התכנסויות המוניות, פסטיבלים ומסיבות, אני חושש שההעברה עלולה להאיץ, מכיוון שהמקרים המתגלים כעת הם בין העוסקים בפעילות מינית, והתסמינים אינם מוכרים לרבים ," אמר ד"ר הנס קלוגה, המנהל האזורי של ה-WHO באירופה.

הנגיף הנ"ל מתפשט במקביל לזמן שבו ה-WHO מתכונן להצבעה על אמנת המגיפה הבינלאומית שאמורה לערוך תיקונים לתקנות הבריאות הבינלאומיות (2005) ולהעניק לארגון הבריאות העולמי סמכויות חסרות תקדים על מדינות ריבוניות.

לפי המבקרים, האמנה "תעניק ל-WHO הלא נבחר שליטה רבה יותר בהחלטות בריאות חירום לאומיות וסמכויות חדשות לדחוף דרכוני חיסונים, מעקב עולמי ו"פעולות מתואמות גלובליות" העוסקות ב"אינפורמציה שגויה" בכל פעם שיוכרז על מצב "חירום בריאותי”.

נכון לעתה ה-CDC הניגרי קורא לאזרחיו להפסיק לאכול "בשר שיחים" - הכולל קופים וחולדות - כדי לעצור את התפשטות הנגיף.

 

ה-NHS בבריטניה גם פרסם הודעה באתר האינטרנט הקורא לאנשים לא לגעת או לצרוך 'בשר שיחים', הזמין בשוק השחור באזורים מגוונים מבחינה אתנית בלונדון.

29% לא
71% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE