הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מקורבים: ראש עיריית ניו יורק שוקל לרוץ לנשיאות
מקורות פנימיים מאמינים כי אם אריק אדמס יצליח לטפל בפשיעה הגואה בעיר, ואם הנשיא ביידן יחליט שלא להתמודד לקדנציה שנייה - למנהיג התפוח הגדול יש סיכוי טוב להגיע לבית הלבן

ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס, שוקל לרוץ לבית הלבן במקרה והנשיא המכהן, ג'ו ביידן, יבחר שלא להתמודד לקדנציה שנייה. כך אמרו מקורות בשיחה ל'פוסט'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראש העיר ניו יורק (צילום: Shutterstock)

 

"אריק אמר לי שוב ושוב, שהוא חושב שיש לו מצע לרוץ לתפקיד לאומי, לנשיאות בשנת 2024. הוא אמר את זה שוב ושוב. הוא חושב שניו יורק היא פלטפורמה לאומית, והוא חושב שהמפלגה הלאומית נלקחה יותר מדי שמאלה, והוא חושב שיש לו מצע לנצח", אמר מקורב לראש העיר.

מחוקק דמוקרטי מברוקלין, שהיה בקשר עקבי עם ראש אמר, אמר כי אדמס "שוקל להתמודד לבית הלבן ב-2024 אם ביידן לא יבקש להיבחר מחדש", והוסיף שהיועצת של אדמס, אינגריד לואיס-מרטין, דוחפת אותו זה.

רבים מאמינים כי הנשיא ביידן בן ה-79 יפרוש בתום הקדנציה הראשונה שלו, זאת על אף שהוא מתעקש שוב ושוב הוא יבקש פעם נוספת את אמון הציבור - בעיקר אם קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ, יכריז על ריצה נוספת לבית הלבן. 

אפילו מחוקק רפובליקני חיזק את השמועות לגבי ראש העיר ניו יורק. "אמרתי לו, אתה באמת צריך לשקול, כל עוד אתה צעיר מספיק ויש לך חיים אחרי ראשות העיר. ואם תפתור את בעיית הפשיעה, יהיה עניין רב בערים דמוקרטיות גדולות, אפרו-אמריקאיות עם ערכים פרוגרסיביים".

"הוא אחד מנבחרי הציבור השחורים הידועים ביותר במדינה", אמר כריס קופי, מנכ"ל שותף של חברת ייעוץ פוליטי אשר תמכה ביריבו של אדמס לראשות העיר, אנדרו יאנג. "וזה יעבור אם אדמס יתקדם בנושא הפשיעה, ואם הנשיא יחליט שלא להתמודד שוב. אני חושב שהוא יהיה משוגע אם הוא לא שקול את זה".

אם אדמס אכן יתמודד לנשיאות ארצות הברית, הוא ימשיך במסורת ארוכה של ראשי העיר של התפוח הגדול שחיפשו את התפקיד העליון במדינה, כולל ביל דה בלאזיו, מייקל בלומברג ורודי ג'וליאני. עם זאת, אף אחד מהם הצליח לכבוש את הפסגה. 

אף כצפוי לפוליטיקאי, אדמס מכחיש את הרעיון שהוא ירוץ לנשיאות. "זה סיפור מאוד מטופש. אף פעם לא הייתה לי שיחה על זה, ואני אוהב להיות ראש העיר, ואפשר לנהל את המדינה מתוך ניו יורק", אמר אדמס ל'פוסט', והוסיף כי הוא אפילו לא מסתכל על הבחירות ב-2028. "אני ראש העיר. זה כל מה שאני מתמקד בו".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE