הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוד מוצר פופולרי נפגע מסלמונלה: ריקול לחמאת הבוטנים של Jif
החיידק התגלה בלפחות שלושה סוגים של הממרח, לאחר ש-14 בני אדם מ-12 מדינות שונות ברחבי ארצות הברית דיווחו על זיהום - כאשר ייתכן שהמספרים גבוהים בהרבה

ריקול הוכרז על כמה ממוצרי חמאת הבוטנים של Jif, זאת בשל חשש להתפרצות סלמונלה שהשפיעה כבר על 12 מדינות ברחבי ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

חברת J.M Smucker הודיעה ביום שישי על ריקול מרצון של למעלה מ-45 ממוצרים, הכולל את גרסת הקרמי, הקראנצ'י והטבעי, במיכלים וגדלים שונים. כל אחד מהמוצרים יוצר במתקן החברה בלקסינגטון, קנטקי, ועליו קוד בן 12744325 ל-2140425.

מנהל המזון והתרופות, ה-FDA, מסר כי למוצרים יש חיי מדף של שנתיים, וכי על הצרכנים לבדוק את הפרטים המזהים על חמאות הבוטנים שבביתם. מדינות בהן דווחו מוצרים עם סלמונלה כוללות את ארקנסו, ג'ורג'יה, אילינוי, מסצ'וסטס, מיזורי, אוהיו, קרוליינה הצפונית, ניו יורק, קרוליינה הדרומית, טקסס, וירג'יניה, וושינגטון. 

גורמים מה-FDA ומהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, חוקרים את המוצרים לאחר שדווחו על 14 מקרים של סלמונלה, שגררו לפחות שני בני אדם לאשפוז בבתי החולים. עם זאת, ייתכן שהמספר האמיתי של החולים גבוה בהרבה, ורחב מעבר ל-12 המדינות.

מחקירה ראשונית של פקידי בריאות פדרליים ומקומיים, נמצא כי חמישה מתוך חמישה אנשים שחלו - דיווחו על צריכת חמאת בוטנים, בעוד שארבעה מהם דיווחו באופן ספציפי על צריכת סוגים שונים של מוצרי Jif.

"צרכנים, מסעדות וקמעונאים לא צריכים לאכול, למכור או להגיש חמאת בוטנים של מותג Jif, עליהם מספרי קוד 1274425 עד 2140425, רק אם שבע הספרות מסתיימות ב-425", מסר ה-FDA בהצהרה.

הסוכנות גם ממליצה לשטוף ולחטא את כל המשטחים או המיכלים שייתכן ובאו במגע עם מוצרי חמאת הבוטנים. 

סלמונלה הוא חיידק שעלול לגרום לשלשולים, בחילות, חום והתכווצויות בטן. התסמינים מתרחשים בדרך כלל תוך 12 עד 72 שעות, ורוב האנשים מתאוששים תוך ארבעה עד שבעה ימים - ללא צורך בטיפול רפואי. עם זאת, עבור כמה זה יכול לגרום לזיהומים חמורים ולפעמים קטלניים, בעיקר בקרב ילדים צעירים, קשישים ואלה עם מערכת חיסונית חלשה.

 

23% לא
77% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE