הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מורגן פרימן בפנים, דונלד טראמפ לא: כמעט אלף אמריקאים ברשימה האוסרת לצמיתות את כניסתם לרוסיה
המנכ"ל מארק צוקרברג והנציגה הימנית קיצונית מרג'ורי טיילור גרין סומנו בשחור, ובאופן מוזר גם כמה פוליטיקאים שכבר לא בין החיים. "מסיתים לרוסופוביה"

רוסיה פרסמה רשימה האוסרת לצמיתות על יותר מ-900 פוליטיקאים, מפורסמים ומנהלים אמריקאים להיכנס למדינה - כולל הנשיא ג'ו ביידן, סגניתו קמלה האריס, מנכ"ל חברת 'מטא' מארק צוקרברג, ואפילו השחקן מורגן פרימן. מספר בכירים שכבר לא בין החיים נכללו ברשימה, אך דמות מוכרת שלא סומנה בשחור היא דונלד טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

משרד החוץ הרוסי הודיע ביום שבת על האיסורים, זאת כחלק מתגובה לסנקציות שהוטלו על המדינה כתוצאה מהפלישה לאוקראינה, כמו גם אחרים שגינו בפומבי את הנשיא ולדימיר פוטין. בסך הכל, 963 דמויות לא יוכלו להיכנס יותר לרוסיה, לעולם. 

"אנחנו מדגישים כי הפעולות העוינות שנקטה וושינגטון, אשר יחזרו נגד ארצות הברית, ימשיכו לגרור דחייה ראויה", נמסר בהודעת משרד החוץ. "הסנקציות הנגדיות הרוסיות נכפות ומכוונות לאלץ את המשטר האמריקאי השולט, המנסה לכפות 'סדר עולמי מבוסס כללים' ניאו-קולוניאליסטים על שאר העולם, לשנות את התנהגותו, מתוך הכרה במציאות גיאופוליטית חדשה".

"רוסיה לא מחפשת עימות, והיא פתוחה לדיאלוג כנה, מכבד באופן הדדי, והיא מפרידה בין העם האמריקאי - שתמיד מכובד על ידינו - לבין הרשויות בארצות הברית, אשר מסיתות לרוסופוביה. האנשים האלה נכללים ב'רשימה השחורה", הוסיפו.

עם זאת, כאמור, מי שהושמט מהרשימה הוא הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שאמנם גינה את הלחימה באוקראינה - אך נוהג לשבח את פוטין ולציין את הקשרים הנהדרים שיש ביניהם. יש לציין כי גם ברק אובמה וג'ורג' וו. בוש לא נמצאים ברשימה השחורה.

אחד האנשים שלא יוכלו יותר להיכנס לשטח רוסיה הוא שחקן זוכה פרס האוסקר, מורגן פרימן. הסיבה לכך היא, על פי מוסקבה, הוא השתתפותו בסרטון מספטמבר 2017 העוסק בהתערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ב-2016, "המאשים את רוסיה בקשירת קשר נגד ארה"ב וקורא להילחם נגד ארצנו".

מתוך 963 האנשים שנאסרו מרוסיה, למעלה מ-230 חברי הקונגרס האמריקאי, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, נכללו. ביניהם: יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר, הנציגה מג'ורג'יה מרג'ורי טיילור גרין, הנציגות הפרוגרסיביות אלכסנדריה אוקסיו קורטז ואילהאן עומאר. 

באופן מוזר למדי, ברשימה השחורה נמציאם גם פוליטיקאים שנפטרו, כמו הסנאטור לשעבר ג'ון מקיין, הארי ריד, וסגנית מנהלת סוכנות הביון לשעבר, מליסה דריסקו. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE