הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מכה קשה לכלכלה ולתעשייה הגרמנית": ברלין מתכוננת לקיצוב גז לאור המצב במזרח אירופה
הכלכלה הגדולה באירופה נתונה בבעיה, בעוד לצרפת יש את החלופה האנרגטית הגרעינית (עליה גרמניה ויתרה מרצון) ולמדינות סקנדינביות משאבי טבע משלהן, גרמניה תלויה רבות בייבוא הגז הרוסי שבשל הסירוב של ברלין לשלם עליו ברובלים עלול להיפסק

לפי הדיווחים, התעשייה הגרמנית מתכוננת להנהיג קיצוב של גז שישפיע קשות על הכלכלה הגדולה באירופה, זאת במקביל לכך שרוסיה של ולדימיר פוטין ניתקה כבר את המשלוחים לפינלנד, שביקשה להצטרף לברית הצבאית של נאט"ו, ולפני כן גם ניתקה את האספקה לפולין ולבולגריה.

לפי הדיווחים, סוכנות הרשת הפדרלית של גרמניה, הידועה בכינוי ה-Bundesnetzagentur (BNetzA), מנסחת תוכניות פעולה ליישום קיצוב גז בתגובה לדרישותיו של מנהיג רוסיה ולדימיר פוטין שמדינות לא ידידותיות ירכשו גז טבעי ממוסקבה ברובלים ולא במטבעות מערביים כגון דולר או אירו.

על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, BNetzA - המווסתת את האנרגיה בגרמניה - אמרה: "בהתאם לחומרת המחסור... ייתכן שיהיה צורך... לחתוך את אספקת הגז לחלק מהמשתמשים לאפס".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גרמניה, גם לאחר צעדים ממשלתיים להפחתת התלות בנפט וגז רוסי, עדיין מקבלת כ-35% מייבוא ​​הגז שלה מרוסיה, מה שמעורר חששות בקרב מנהיגים עסקיים שאם האספקה ​​תופסק, יכולות להיות השלכות עצומות על הכלכלה הגרמנית, שכבר חווה את רמת האינפלציה הגבוהה ביותר שלה מזה למעלה מ-40 שנה.

נשיא הרגולטור של BNetzA, קלאוס מולר אמר שכל מערכת קיצוב תתמקד בשמירה על תעשיות קריטיות ורווחיות, עם זאת, בגלל הקישוריות בין שרשראות אספקה ​​מודרניות, יהיה קשה לחזות השפעות פוטנציאליות של השבה כזו או אחרת.

תוכנית אחרת תהיה למכור זכויות לגישה לגז, עם זאת, קבוצת לובינג לחברות קטנות עד בינוניות בגרמניה, המכונה BVMW, טענה כי זה ייתן עדיפות לעסקים גדולים שיכולים להרשות לעצמם לשלם מחירים גבוהים יותר עבור אנרגיה. "למכור זכויות גז זה לא הוגן", הסביר הנס-יורגן וולז, הכלכלן הראשי של הקבוצה. "לחברות גדולות וחזקות כלכלית יש סף כאב גבוה בהרבה במכירות פומביות כאלה מאשר לחברה מיטלסטנד (בינונית)".

הכלכלה הגרמנית נותרה סוערת בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, כאשר מעצמת האיחוד האירופי עומדת בפני מיתון פוטנציאלי אם רוסיה תסגור את הברזים.

בניגוד לצרפת השכנה, ממשלת גרמניה נקטה במדיניות של פירוק מגרעין, ונשבעה לסגור את כל הכורים שלה לטובת מה שמכונה חלופות ירוקות כמו רוח ושמש.

עם זאת, המדיניות הותירה את גרמניה מחויבת לרוסיה עבור אספקת גז טבעי - דבר שכבר ביקר בערב באופן תכוף נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ.

הפוטנציאל של קיצוב גז בגרמניה מגיע בזמן שחברת האנרגיה הרוסית גזפרום שבבעלות המדינה סגרה את משלוחי הצינורות של גז טבעי נוזלי לפינלנד בשבת.

ה'הלסינגין סנומט' הפיני דיווח כי ההשבתה קשורה לכך שחברת האנרגיה הממשלתית של פינלנד 'גאסום' סירבה לשלם לרוסיה ברובלים עבור אספקת גז. עם זאת, העיתון גם ציין כי המהלך היה קשור ככל הנראה להחלטת פינלנד הנייטרלית מבחינה צבאית להצטרף השבוע לברית הצבאית המערבית של נאט"ו.

גאסום טענה כי הם כבר התכוננו למקרה זה, ולפיכך עדיין אמור להיות לפינלנד מספיק גז כדי לספק את צרכיה.

"זה מצער מאוד שאספקת הגז הטבעי במסגרת חוזה האספקה ​​שלנו תיגמר כעת. עם זאת, נערכנו בקפידה למצב זה, ואם לא יהיו שיבושים ברשת הולכת הגז, נוכל לספק גז לכל לקוחותינו בחודשים הקרובים", אמר נשיא ומנכ"ל גאסום מיקה וילחנן.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE