הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פייסבוק לעובדים: "תפסיקו לדבר על הפלות בעבודה"
בעקבות ההדלפה המוקמת של ההחלטה הצפויה של בית המשפט העליון בארה"ב אשר תחזיר את הזכות להחליט על הפלות למדינות עצמן, הודיעה החברה לעובדים כי דיון בנושא בפלטפורמת השיח הפנימי תיאסר, האיסור שהונח ב-2019 נובע מהרצון לשמור על כבודם של כל העובדים בחברה

בכיר בפייסבוק הודיע באחרונה לעובדים שאסור להם לדון בהפלות ב'Workplace', פלטפורמת הצ'אט הפנימית לעובדי פייסבוק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


The Verge מדווח כי בכיר בפייסבוק (הידועה כיום בשם Meta) הזהיר השבוע עובדים שאסור להם לדבר על הפלה ב-Workplace, תוכנת השיח הפנימי של פייסבוק המשמשת לדיון בין עובדים ולשיתוף פעולה. ההנהלה הודיעה כי ההחלטה לאסור דיון בהפלות נבעה מ"סיכון מוגבר" ליצירת "סביבת עבודה עוינת".

על פי הדיווחים, המדיניות הספציפית הונחה כבר בשנת 2019 אך לא נדונה עד לאחרונה.

בעבר, המדיניות אסרה על העובדים לדון ב"דעות או ויכוחים על הפלות כנכונות או כלא נכונות, על זמינות או זכויות של הפלות, ועל דעות פוליטיות, דתיות והומניטריות בנושא זה".

הכלל שתוקן בעבר היווה חלק מ"מדיניות התקשורת המכבדת" הפנימית של החברה שעובדיה חייבים לציית לה.

לאחרונה, כמה עובדים קראו להנהלה העליונה בפייסבוק להסיר את המדיניות בעקבות טיוטת חוות הדעת של בית המשפט העליון שהודלפה בחודש שעבר.

בטיוטה נאמר כי פס"ד המתיר הפלות, 'רו נגד ווייד', שעבר בשנות השבעים של המאה הקודמת, יבוטל, וכי ההחלטות על הפלות יעברו חזרה למדינות עצמן, במצב זה מדינה אחת תוכל לאסור הפלות, בעוד אחרת תוכל לאפשרר אותן, וכל מדינה תוכל לקבוע את הרף שהיא רואה לנכון בנושא.

העובדים של פייסבוק טענו כי לאור התפתחות זו חשוב להם לדון בנושא בטענה שהאיסור נוגד את זכויות העובדים לדבר "בכבוד" על נושאים כמו Black Lives Matter, הגירה וזכויות טרנסג'נדרים.

בתגובה לכך, סמנכ"לית משאבי האנוש של Meta, ג'אנל גייל, אמרה לעובדים במהלך פגישה שנערכה השבוע שהפלה היא "הנושא הכי מפלג" ב-Workplace.

גייל הצהירה ש"גם אם אנשים מכבדים, והם מנסים לכבד את השקפתם של אחרים על הפלות, זה עדיין יכול לגרום לאנשים להרגיש כאילו הם ממוקדים על סמך המגדר או הדת שלהם".

עוד הוסיפה גייל כי מדובר באחד הנושאים היחידים שחוצה את קו הגבול בו "קבוצה מוגנת" נפגעת כמעט בכל פעם שהנושא עולה לדיון, בין אם מטעמי דת, מוסר, מגדר, או אמונה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE