הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קונספירציה חדשה? עיתונאי אנונימי טוען: "יש אינדיקציה שהזן הנוכחי של אבעבועות הקופים בא ממעבדה, אולי באוקראינה"
בעוד רוסיה וסין הקימו ועדת חקירה מיוחדת לחקר הפעילות המעבדתית ה'חריגה' שארה"ב ביצעה בשטח אוקראינה וגיאוגריה, עיתונאי אמריקני בשם בדוי, בעל חשבון של כמה עשרות אלפי עוקבים (ביניהם עיתונאיי מיינסטרים בולטים) טוען כי מקור ב'מרכז למניעת ובקרת מחלות של האיחוד האירופי' מסר לו כי נכון לעתה קיים חשד שהרצף הנוכחי של אבעבועות הקופים מהונדס, מאידך, רופא ניגרי בכיר השותף בארגון הבריאות העולמי גם הוא העלה תהיות - "מאוד מוזר שהנגיף מתפשט באירופה וצפון אמריקה ולא באפריקה", ארה"ב למקרה ששאלתם כבר קנתה תרופות נגד אבעבועות חצי שנה לפני ההתפרצות הנוכחית

עיתונאי אמריקני טוען כי התפרצות אבעבועות הקופים המתעוררת כעת במדינות ברחבי העולם מקורה ב"זן מעבדתי", כך לטענתו על פי מידע שקיבל ממקור במרכז האירופי לבקרת ומניעת מחלות שלטענתו יצר עימו קשר בנושא.

העיתונאי-העצמאי, אחריו עוקבים גם עיתונאים ידועים ומוערכים כג'ק פאסוביק, גלן גרינוולד, דן בונג'ינו ועיתונאיי צמרת אחרים הוא בעל עשרות אלפי עוקבים בטוויטר.

בימים אלה הוא נעזר בשם הכיסוי 'ד"ר בנג'מין בראדוק', בו השתמש כדי לטעון שמקור אלמוני ב-ECDC הודיע לו שניתוח ראשוני של נגיף אבעבועות הקופים הוביל חוקרים אירופאים למסקנה כי הנגיף הגיע ממעבדה.

אך טענה עוד יותר פנטסטית שנשמעה מפיו היא כי ייתכן והנגיף קשור למחקר ביולוגי שביצעה ארה"ב בשטח אוקראינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"מקור ב-ECDC הודיע לי שהניתוח הראשוני של האבעבועות מצביע על כך שזהו 'זן מעבדה עם מאפיינים לא ידועים' ושיש דיבורים על כך שזה קשור איכשהו להאשמות של מוסקבה נגד פעילות ביולוגית מוגברת של ארה"ב באוקראינה", צייץ בראדוק ביום שבת.

 

בינתיים רוסיה וסין עצמה לטענתו בוחנות האם מקור ההתפרצות מפעילות אמריקנית בגיאורגיה או באוקראינה

נוכח הגידול במקרי אבעבועות הקופים בארה"ב ובאירופה, בראדוק טען כי המקור שלו ב-ECDC כבר הודיע לו כי הסוכנות מתכוונת לרכוש חיסונים לאבעבועות שחורות (Imvanex) מחברת הביוטכנולוגיה Bavarian Nordic.

"ההתמקדות העיקרית של ה-ECDC כרגע היא ברכישת כמה שיותר מהחיסון של BN".

"הם קונים לפני שהם יודעים אם זה בכלל יעיל נגד זן זה של אבעבועות רוח. אני לא אתפלא אם הם ידלגו לגמרי על בדיקת היעילות שלו", צייץ בראדוק.


זמן קצר לאחר פלישתה של רוסיה לאוקראינה, הזהיר ארגון הבריאות העולמי את הרשויות האוקראיניות להשמיד פתוגנים בעלי איום גבוה שנחקרים במעבדות ביולוגיות כדי למנוע "כל דליפה פוטנציאלית" לציבור. במקביל, הוועדה הפרלמנטרית של רוסיה לחקירת מעבדות ביולוגיות באוקראינה האשימה ביום שישי את ארה"ב בביצוע מחקר בלתי חוקי על אבעבועות שחורות ואבולה במעבדות ביולוגיות חשאיות באוקראינה.

"הצגנו היום ניתוח של פתוגנים שארה"ב התעניינה בהם במיוחד באוקראינה", אמרה אירינה ירוביה, יו"ר שותפה של הוועדה, לכתבים ביום שישי.

"מלבד הפתוגנים הקשורים טריטוריאלית לאוקראינה, [המעבדות] חקרו וירוסים ופתוגנים שנמצאים באופן אנדמי רחוק מאוד מאוקראינה, כמו אבולה ואבעבועות שחורות".

לפני ההתפרצות האחרונה, מקרים של אבעבועות קופים תועדו רק במדינות מרכז ומערב אפריקה, מה שמבלבל מומחים לגבי מקרי אבעבועות הקופים שצצו במהירות בצפון אמריקה ובאירופה בשבועות האחרונים. "אני המום מזה. כל יום אני מתעורר ויש עוד מדינות נגועות", אמר אויוולה טומורי, וירולוג שעמד בעבר בראש האקדמיה הניגרית למדע ויושב במספר מועצות מייעצות של ארגון הבריאות העולמי.

"זה לא סוג התפשטות שראינו במערב אפריקה, אז אולי משהו חדש קורה במערב", אמר.

באופן מוזר, הרשות למחקר ופיתוח ביו-רפואי מתקדם בארה"ב (BARDA) רכשה לאחרונה 13 מיליון מנות של חיסון נגד אבעבועות שחורות/אבעבועות קופים של Bavarian Nordic אבל שירותי הבריאות ושירותי האנוש (HHS) פרסמו הצהרה הטוענת שלהזמנה הגדולה אין שום קשר עם ההתפרצות האחרונה.

"הרכישה האחרונה של BARDA של חיסון נגד אבעבועות שחורות הייתה חלק ממאמצי היערכות סטנדרטיים ומתמשכים ולא קשורה לאירועים ספציפיים", אמר דובר ה-HHS ל-Axios ביום שישי.

"BARDA עבדה עם התעשייה כדי לפתח ולרכוש חיסונים וטיפולים למצב חירום פוטנציאלי לאבעבועות שחורות, שחלקם עשויים לשמש גם כדי להגיב לאבעבועות קופים", הוסיף הדובר.

יש לציין כי לא היו מקרים טבעיים של אבעבועות שחורות בארה"ב מאז חיסול הנגיף ב-1980.

מדוע שממשלת ארה"ב תרגיש נאלצת לקנות משלוח של חיסונים נגד אבעבועות שחורות/קופים, במיוחד לפני מספר חודשים?.

בעבר נטענו כל מיני טענות סנסציוניות לגבי פעילותה של ארה"ב בנושאי המחקר הביולוגי שנעשה באוקראינה. כמו כן העובדה שהדיווח לא זכה לשום אימות על ידי אף גורם תקשורת אובייקטיבי מעל בשלב זה תהיות. מאידך, כל שניתן לומר עד שלב זה, שבמידה ומדובר ברצף מהונדס, ד"ר בראדוק האנונימי אכן היה הראשון לדווח על כך.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE