הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מפלצת": סופת טורנדו הכתה בצפון טקסס
שירות מזג האוויר הלאומי קרא לכל התושבים באזור העיר מורטון לתפוס מחסה במבנים יציבים וחזקים, כאשר טורנדו הנע במהירות של יותר מ-100 קמ"ש זרע הרס ואימה

סופת טורנדו עוצמתית הכתה בצפון טקסס וממשיכה לכיוון שאר המדינה, בעוד פקידי מזג האוויר קוראים לתושבים להתנהל בזהירות וממליצים להישאר בבתים ולציית לשאר הפרוטוקולים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הטורנדו המפלצתי בצפון טקסס (צילום: מתוך טוויטר)

 

"תפסו מחסה עכשיו! תעברו למרתף או לחדר פנימי בקומה הנמוכה ביותר של בניין חזק", נמסר משירות מזג האוויר הלאומי (NWS), לאחר שהופצו ברשתות החברתיות תמונות וסרטונים של הסופה הענקית ליד העיר מורטון, שנעה במהירות של יותר מ-100 קמ"ש. כמעט 750 לקוחות נשארו ללא חשמל.

תושב האזור, אשר מכונה 'רודף סערות', הצליח לתעד את הטורדנו בווידאו, ותיאר אותו כ"מפלצת מוחלטת". סרטון אחר מציג את הרוחות העזות וניידות סיור חירום מסיטים אנשים לאזורים אחרים כדי שלא יעמדו בדרכה של הסופה. 

 

 

הרשויות קוראות לתושבים שלא לעמוד ליד חלונות או דלתות מזכוכית, ודחקו בכל מי שנמצא בחוץ, בבית נייד או ברכב - למצוא את המבנה היציב ביותר בקרבתם. עוד הוסיפו בהודעה: "תגנו על עצמכם מפסולת מעופפת", שכן הטורנדו צפוי לגרום נזק לכלי רכב, לעצים ולגגות, ולהעיף חלקים לכל עבר.

עד כה לא דווח על מקרי מוות, והמושל הרפובליקני גרג אבוט עדיין לא הכריז על מצב חירום. בינתיים, שירות מזג האוויר הלאומי מזהיר ש"מאוד קשה" לראות סופות טורנדו בשעות החושך, ומזכיר לתושבים להישמע להוראות ולהמשיך להתעדכן מהגופים הרשמיים, מאשר להסתמך על ראייה או שמיעה.

 

 

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE