הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
את הסרט המהפנט הזה אתם לא רוצים לפספס: ״גלגל המזלות״
סרטו החדש של הבמאי היפני ריוסוקה המגוצ'י מזקק את הכישרון החד פעמי שלו ומציג שלושה סיפורים קטנים, קצרים, עדינים ונוגעים ללב, כולם התרחשו ״במקרה״. גם אם זה לא הסגנון שלכם בדרך כלל, הסרט הזה לגמרי שווה שתצאו מאזור הנוחות בשבילו

אין ספק כי ריוסוקה המגוצ'י הפך לאחד היוצרים המעניינים הפעילים כיום בתעשיית הקולנוע, ובצדק. מדובר על במאי נהדר, כותב שמתקרב לשלמות, ואמן רגיש שחושב על קהל הצופים שלו. ״גלגל המזלות״ עלה למסכים כבר לפני מספר שבועות, ולגמרי אסור לפספס אותו, במיוחד אם אהבתם את סרטו הקודם, ״הנהגת של מר יוסוקה״. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סרטו החדש רגיש יותר, נגיש יותר, אך עדיין שומר על השפה הברורה של  המגוצ'י, על הצילום המופתי, הרגישות המדהימה, האסתטיקה הגבוהה. כאמור, הסרט מגיש לצופים שלושה סיפורים קטנים, מינימליסטים, על מפגשים מקריים, שלמעשה, קורים לכולנו.

מפגש אחד מתרחש במסעדה, השני באוטובוס, והשלישי בתחנת הרכבת, וכולם בודקים באופן כזה או אחר מערכת יחסים, תהליכים נפשיים. בסיפור הראשון הנקרא ״קסם - או משהו פחות מבטיח״, הגיבורה וחברתה נוסעות במונית, וכאשר היא יורדת ממנה, אותה חברה מבקשת מהנהג לחזור אחורה, למקום ממנו באו. בסיפור השני, הנקרא ״דלת פתוחה לרווחה״, מתקיימת פגישה בין סופר מפורסם ומצליח לבין סטודנטית נשואה הנכנסת למשרדו בעקבות גמחה של המאהב שלה.

היא מקריאה לו סצנה קצרה מתוך ספרו, והסיטואציה הקטנה והמוזרה הזו משפיעה על שניהם בצורה שלא ציפו לה. הסיפור השלישי האחרון שהסרט מציג בפנינו מתרחש בזמן פגישת מחזור של נטסוקו, והיא רק רוצה לברוח משם, וכך היא לבסוף עושה. כאשר היא מגיעה לתחנת הרכבת, היא פוגשת מישהו שהיא מכירה מן העבר.

הם משוחחים, ורוצים להמשיך, אך היא מחכה למשלוח, ולכן היא מזמינה אותו הביתה. כאמור, השפה הקולנועית של המגוצ'י עדינה, אסתטית, לאורך כל הסרט תמצאו רק דמויות ספורות, לוקיישנים מעטים, הרבה דיאלוגים ומעט תנועת מצלמה.

נקודת החוזקה של היוצר היפני היא ללא כל צל של ספק, הכתיבה הנהדרת שלו. הוא מצליח ליצור דמויות ודיאלוגים כה אמינים, כה נוגעים ללב, חכמים ומפתיעים, ואולי מעבר להכל, טבעיים ואנושיים. במילים אחרות, את היצירה היפנית המודרנית הזו, אתם פשוט לא רוצים לפספס. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE