הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כל מה שידוע על היורה מטקסס - שרצח באכזריות 19 ילדים ושני מורים
הרוצח סלבדור ראמוס רכש את כלי הנשק שהיו ברשותו ימים ספורים לפני מסע הירי - ביום הולדתו ה-18. כשעה לפני שפתח באש, הוא שלח הודעות מוזרות לנערה רנדומלית מקליפורניה: "יש לי סוד קטן"

עשרה ימים לאחר הטבח בסופרמרקט בבאפלו, ניו יורק - שם נרצחו עשרה בני אדם, ארצות הברית רושמת אירוע ירי המוני מחריד נוסף. 

סלבדור ראמוס נכנס לבית הספר היסודי 'רוב' שבטקסס, ופתח באש עם כלי נשק שככל הנראה רכש ימים ספורים לפני כן, ביום הולדתו ה-18, ורצח בדם קר 19 ילדים, כמעט כולם בגילי 7 עד 10, ושני מבוגרים, כאשר בתום קרב יריות עם כוחות הביטחון - הוא נהרג. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

השעות עוברות ופרטים נוספים מתבררים, כמו הודעות מוזרות ששלח באינסטגרם לנערה רנדומלית מקליפורניה. 

גורמים רשמיים בטקסס סיפרו כי לפני שיצא מביתו אל מסע הרצח, ראמוס ירה למוות בסבתו. אז, הוא לקח את הרכב שלו והחל לנסוע בפרעות, בעוד המשטרה רודפת אחריו, והתנגש ליד בית הספר היסודי 'רוב' בעיר יובלדי בסביבות השעה 11:30 בבוקר. השוטרים רדפו אחריו כאשר רץ לתוך מוסד הלימודים עם כלי הנשק שלו. 

"ברגע שהוא נכנס לבית הספר, הוא התחיל לירות בילדים, מורים, בכל מי שעמד בדרכו. הוא ירה בכולם", אמר דובר המחלקה לביטחון הציבור בטקסס, סגן כריס אוליברז. כזכור, לאחר חילופי אש עם כוחות הביטחון, ראמוס נהרג.

עם אישוש זהותו, החוקרים מצאו חשבון אינסטגרם שנראה ששייך לראמוס, שם הוא פרסם תמונות של נשקים ושלח הודעות ישירות לנערה מתבגרת רנדומלית מלוס אנג'לס, ואמר לה שהוא רוצה לספר לה "סוד קטן". לטענת אותה צעירה, היא לא מכירה את ראמוס והיא חוששת כי תויגה באקראיות בתמונות של הרובים.

 

השיחה בין ראמוס לנערה מלוס אנג'לס

 

בן ה-18 ביקש מהנערה להיות זמינה בעוד "כשעה", בסביבות השעה 11:00 בבוקר, ולהגיב להודעה שלו. היא ענתה לו כי היא חולה ולכן לא בטוחה שתהיה ערה. הדבר האחרון שראמוס כתב לה היה: "אני באוויר". 

אותו חשבון אינסטגרם נמחק זמן קצר לאחר שמושל טקסס, גרג אבוט, זיהה את ראמוס כיורה. לפני שלושה ימים פורסם בחשבון תמונה של שני רובים, ותמונה מלפני כמעט חודש בה מישהו, ככל הנראה היורה, מחזיק מחסנית. נוסף לכך, שותפה תמונת סלפי של צעיר הדומה מאוד לראמוס, כפי שפורסם על ידי המחלקה לביטחון הציבור של טקסס.

 

תמונות מחשבונו של ראמוס 

 

הסנאטור מטקסס, רולנד גוטיירז, אמר לרשת CNN כי ראמוס, שמלאו לו 18 רק לפני מספר ימים - רכש את שני רובי הסער ביום הולדתו. עם זאת, עדיין לא ברור אם הם היו אלה ששימשו בטח בבית הספר. 

לאחר אירוע הירי, המושל פרסם הודעת תנחומים: "טקסנים ברחבי המדינה מתאבלים על קורבנות הפשע חסר ההיגיון הזה ועל קהילת יובלדי. ססיליה ואני מתאבדלים על האובדן הנורא הזה, ואנחנו קוראים לכל הטקנסים להתכנס כדי להראות את התמיכה הבלתי מעורערת לכל מי שסובל. אנחנו מודים למגיבים הראשונים האמיצים".

 

49% לא
51% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE