הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הטבח בטקסס: אירוע הירי השלישי הקטלני ביותר בהיסטוריה של ארה"ב
מספר הקורבנות הגבוה להחריד ממקם את מסע הרצח המזעזע בבית הספר היסודי כאחד האירועים הקשים ביותר שידעה ארצות הברית

הטבח בית הספר היסודי 'רוב' שבעיר יובלדי שבטקסס, בו נורו למוות 19 ילדים, רובם עד גיל 10, ושני מורים - מציין את אירוע הירי ההמוני ה-30 במספר שאירע מתחילת השנה בתוך כותלי מוסד לימודים, כך לפי רשת CNN.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כמו כן, הירי בטקסס הוא הקטלני ביותר שאירע בארצות הברית מאז הטבח בתיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס שבפארקלנד, דרום פלורידה, בפברואר 2018 - אז, כזכור, נרצחו 17 בני אדם. 

למרבה הצער, הטבח היום (שלישי) הוא ככל הנראה אירוע הירי בבית ספר השלישי הקטלני ביותר בהיסטוריה האמריקאית, כאשר הראשון הוא הטבח באוניברסיטת וירג'יניה טק בשנת 2007, אז נרצחו 32 סטודנטים ומרצים. 

 

הרוצח סלבדור ראמוס וכלי הנשק שרכש

 

הזוועה שהתרחשה היום בטקסס, מזכירה לרבים את הטבח ההמוני עם מספר הקורבנות השני הגבוה בהיסטוריה של ארה"ב, בבית הספר היסודי 'סנדי הוק' בעיר ניוטאון, קונטיקט, שהתרחש ב-14 בדצמבר 2012. 

היורה היה אדם פיטר לאנזה בן ה-20, שהתחיל את מסע הרצח שלו בסביבות השעה 9:30 בבוקר, כאשר הוא לקח את שני האקדחים והרובה של אמו בת ה-52, וירה בה למוות. אז, הוא לקח את הרכב אמא שלו, ונסע למקום עבודתה, שהיה בית הספר היסודי 'סנדי הוק', דקות נסיעה בודדות מביתם.

עם בגדים שחורים, אפוד מגן ומסכה, בן ה-20 נכנס למוסד הלימודים והחל לירות לכל עבר במשך יותר מעשר דקות, עד שהגיעו כוחות המשטרה - אז הוא התאבד בירייה. 

 

(צילום: AP, Getty Images)

 

לאחר הטבח הטרגי בטקסס, הארגון ללא מטרות רווח 'סנדי הוק פרומיס', שהוקדם על ידי הורי הקורבנות מ-2012, פרסם: "אנחנו הרוסים לגבי הדיווחים על הטבח. ליבנו עם המשפחות והקהילה לצד הסיפור הטרגי הזה".

"כמה ילדים צריכים למות לפני שפוליטיקאים יפסיקו לדאוג לקריירה הפוליטית שלהם, כמו שהם דואגים לבוחרים שלהם ולחיי הילדים? אירועי הירי האלה נמצאים בכל מקום", אמרה מנכ"לית הארגון. 

בבית הספר היסודי 'רוב' בעיר יובליד ישנם 535 תלמידים בין כיתות ב' עד ד', כאשר 90 אחוזים מילדים הם היספנים, ועל פי הנתונים הרשמיים 81% מהתלמידים נמצאים במצב סוציואקונומי נמוך. הטבח הקשה אירע יומיים בלבד לפני היום האחרון ליציאה לחופשת הקיץ. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE