הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הטבח האכזרי בטקסס: חמישה ימי אבל בארה"ב | אצבע מאשימה כלפי הרפובליקנים: "המדינה שלנו משותקת"
כל המבנים הציבוריים במדינה, כמו גם כל הנציגויות מחוץ לארה"ב, יורידו את הדגל לחצי התורן. הנשיא נאם על התופעה הרצחנית ששוטפת את המדינה: "אף מדינה מתועשת לא חווה אלימות כזו"

בעקבות הטבח המזעזע בבית הספר היסודי בטקסס, שהותיר אחריו 21 הרוגים - 19 ילדים קטנים עד כיתה ד' ושני מורים - הנשיא ג'ו ביידן הורה להוריד את דגל ארצות הברית לחצי התורן בבית הלבן, בכל המבנים הציבוריים והעמדות הצבאיות עד ליום שבת בערב, זאת לזכר הקורבנות של "מעשה האלימות חסר ההיגיון", לדבריו. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

כמו כן, הנשיא הורה להוריד את הדגלים בכל שגרירויות ארה"ב, הנציגויות, המשרדים הקונסולריים וכל המתקנים השייכים לארצות הברית מחוץ לגבולות המדינה. 

כמה שעות לאחר הירי המחריד, הנשיא הגיע לבית הלבן כדי לשאת דברים לאומה ולדחוק בקונגרס לנקוט בפעולות נחרצות כדי להתמודד עם האלימות הגואה, לצד הפניית אצבע מאשימה ללובי כלי הנשק. 

"מתי, למען השם, נעמוד מול לובי הנשק?", אמר ביידן. "למה אנחנו מוכנים לחיות עם הקטל הזה? למה אנחנו ממשיכים לתת לזה לקרות?". 

הנשיא המשיך: "לאבד ילד זה כמו לקרוע לך חתיכה מהנשמה. יש שקע בחזה שלך. אתה מרגיש שאתה נשאב לתוך זה, ולעולם לא תוכל לצאת החוצה". 

 

(צילום: AP)

 

"אירועי ירי המוני כאלה בקושי מתרחשים במקומות אחרים בעולם למה?", אמר ביידן, מזכיר כי בכל מקום בעולם יש אנשים מלאים בשנאה או עם בעיות נפשיות, אך אף מדינה מתועשת אחרת לא חווה אלימות בנשק ברמה של ארה"ב. "הרעיון שילד בן 18 יכול להיכנס לחנות נשק ולקנות כלי נשק - הוא פשוט שגוי".

הנשיא לשעבר ברק אובמה תקף את המפלגה הרפובליקנית אשר מחזיקה את לובי הנשק, ואמר: "המדינה שלנו משותקת".

"ברחבי הארץ, הורים משכיבים את ילדיהם לישון, קוראים להם סיפורים, שרים שירי ערש - ובראשם מודאגים ממה שעלול לקרות מחר אחרי שהם יורידו את ילדיהם בבית הספר, במכולת או כל מרחב ציבורי אחר", המשיך.

"אנחנו גם כועסים", אמר בשמו ובשם אשתו, מישל. "כמעט עשור אחרי הטבח בסנדי הוק, ועשרה ימים אחרי הטבח בבאפלו, המדינה שלנו משותקת. לא מפחד, אלא על ידי לובי נשק ומפלגה פוליטית שלא הראו נכונות לפעול בכל דרך שעשויה לסייע במניעת הטרגדיות הללו".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE