הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מעבדת ווהאן ביצעה מחקרי 'רווח-תפקוד' מסוכנים באבעבועות הקוף"
המעבדה שעמדה במוקד התפרצות הקורונה שוב במוקד תשומת הלב לפי דיווח מרעיש של אתר ה-National Pulse

נראה כי המעבדה הביולוגית של ווהאן, ביצעה מחקר 'רווח תפקוד' מסוכן על אבעבעות הקוף, כדי להפוך את הנגיף לקטלני יותר לבני אדם, כך על פי דו"ח המצטט את כתב העת המדעי Virologica Sinica שפרסם את ממצאיו המדעיים בחודש פברואר השונה.

על פי דיווח של ה-National Pulse מכון ווהאן לווירולוגיה הרכיב גנום של הנגיף, שאיפשר לזהות אותו באמצעות בדיקות PCR תוך שימוש בשיטה שחוקרים סימנו ככזו העשויה ליצור "פתוגן מדבק". המחקר בנושא פורסם לראשונה בפברואר 2022, חודשים ספורים לפני ההתפרצות הבינלאומית האחרונה שהגיעה כעת לארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נראה כי חוקרים ניתחו חלק מהגנום של נגיף אבעבועות הקופים ופרסמו מאמר שעיקרו מוקדש לבחינת "הרכבה יעילה של קטע גדול של גנום נגיף אבעבועות הקופים כתבנית qPCR באמצעות ריקומבינציה מבוססת טרנספורמציה הקשורה לבחירה כפולה". המאמר הודה ש-Transformation-Associated Recombination (TAR) "מיושם במחקר וירולוגי ויכול גם לעורר חששות ביטחוניים פוטנציאליים, במיוחד כאשר המוצר המורכב, מכיל סט מלא של חומר גנטי שניתן לשחזר לפתוגן מדבק".

את המאמר המלא ניתן לקרוא בקישור להלן:

בדיוק כשהחדשות על מקרה אבעבועות הקוף הראשון שנמצא בארה"ב התפרסמו, ממשל ביידן הזמין 13 מיליון מנות חיסון המגן הן מפני אבעבועות הקוף והן מפני אבעבועות שחורות.

במקביל, ארגון הבריאות העולמי מזהיר כי פסטיבלי קיץ והתכנסויות המוניות עלולים להאיץ התפשטות באינדיקציה לכך שטכנוקרטים עשויים להטיל הגבלות בשם עצירת התפשטות הנגיף.

"כשאנחנו נכנסים לעונת הקיץ באזור אירופה, עם התכנסויות המוניות, פסטיבלים ומסיבות, אני חושש שההעברה עלולה להאיץ, מכיוון שהמקרים המתגלים כעת הם בין העוסקים בפעילות מינית, והתסמינים אינם מוכרים לרבים", אמר ד"ר הנס קלוגה, המנהל האזורי של ה-WHO באירופה.

במהלך סוף השבוע, בלגיה הפכה למדינה הראשונה שהחלה להטיל אמצעי סגר כדי לעצור את הנגיף.

סקיי ניוז דיווח כי "מה שבדיוק מניע את ההתפרצות הגדולה בבריטניה נותר בגדר תעלומה", במיוחד משום שמומחי בריאות טענו בעבר שהאבעבועות לא מועברות בין בני אדם, לכן חלק משערים שמדובר בנגיף שעבר מוטציה כלשהי. הנגיף מתפשט במקביל לתאריך בו ה-WHO מתכונן להצבעה עולמית במספר מדינות על אמנת מגיפה בינלאומית, במדינות רבות כולל ישראל וארה"ב.

לפי מבקרי האמנה, זו "תעניק ל-WHO הלא נבחר שליטה רבה יותר בהחלטות חירום לאומיות ותעניק לארגון סמכויות חדשות לדחוף דרכוני חיסונים, מעקב עולמי ו"פעולות מתואמות גלובליות" העוסקות ב"אינפורמציה שגויה" בכל פעם שיוכרז מצב חירום בריאותי".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE