הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כאבי מחזור? יש מה לעשות!
כאבי מחזור הם לגמרי לא גזירת גורל, כיום יש לא מעט פתרונות, כדורים, תרופות סבתא, ועוד. הנה רשימה מפורטת ובדוקה שתעזור לך לעבור את המחזור הבא בלי כאבים כלל

בראש ובראשונה, חשוב להבחין בין כאבים רגילים לבין כאבי מחזור. כאבי מחזור הם כאבים עוויתיים חדים באזור הבטן התחתונה. הם מופיעים בימי הדימום הווסתי, בדרך כלל סביב תחילת הדימום. לפעמים נוספים אליהם סימפטומים כמו בחילות, כאבי ראש, כאבי גב, ועייפות. יש לזכור כי כאבים הם דבר מאוד אינדיבידואלי, לא כל אחת תסבול מכאבי מחזור או מתסמונת קדם־וסתית, אך לרוב נערות מתבגרות יסבלו כאבים חזקים יותר.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תסמונת קדם־וסתית, מתחילה בימים שלפני הווסת. היא לרוב מאופיינת בכאבים, נפיחות ורגישות בשדיים, עייפות ושינויים במצב הרוח.

אז מה עושים?

נגד כאבי מחזור נמצאה יעילות גבוהה של נוגדי דלקת לא סטרואידליים כמו איבופרופן (נורופן, אדויל, איבופרו) אשר יספקו לכן שש עד שמונה שעות של מנוחה ללא כאבים. נפרוקסן (נרוסין, פוינט, נפרוקסן סודיום) למשל הוא בעל השפעה של  עד 12 שעות. קבוצה זו של תרופות מסייעת להפחתת השפעת הפרוסטגלנדינים, חומרים המופרשים לאחר הביוץ וגורמים לכיווץ שריר הרחם ולכאבים בבטן ובגב התחתון. 

חשוב לדעת: תרופות אלה אסורות לשימוש אם יש כיב קיבה או בעיות בכליות. בנוסף, לתסמונת קדם־וסתית יש שתי תרופות ללא מרשם, המבוססות על צמח שנקרא שיח אברהם והן מסייעות להקלה על חלק מהסימפטומים. הן מיועדות לנשים מעל גיל 18 ואת שתיהן יש לקחת כל יום ולא רק לפני הווסת.

במקרים בהם הכאבים חמורים מאוד ומשככי כאבים לא מסייעים מספיק, כדאי לפנות לרופאת נשים לבדיקה מקיפה על מנת לשלול כאבים הנגרמים ממחלות דלקתיות של האגן, בעיה ברחם או אנדומטריוזיס.

פתרונות טבעיים:

חימום מקומי של האזור יכול מאוד להקל, למשל, עם בקבוק מים חמים או כרית חימום. גם פעילות גופנית לא מאומצת מדי עשויה להיטיב. בנוסף, המינרל מגנזיום נחשב יעיל נגד התכווצויות, לכן רצוי להשתמש בתוסף מגנזיום, למשל כזה הכולל גם ויטמין B6 שיש לו השפעה מרגיעה על מערכת העצבים.

לסיכום, בדרך כלל הסימפטומים החזקים ביותר יהיו בגיל ההתבגרות, אך עם הזמן העוצמה פוחתת. שינויים הורמונליים אחרים כמו הריון ולידה משפיעים גם הם על המחזורים החודשיים ועשויים להשפיע על עוצמת הכאבים ועל התסמונת הקדם־וסתית.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE