הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוברים לרופא שיניים חדש? זה כל המידע הרפואי שאתם חייבים למסור לו
אלרגיות, תרופות, מחלות רקע, הן רק חלק מהנושאים שאתם חייבים לעדכן את רופא השיניים החדש שלכם, כך שיוכל להעניק לכם את הטיפול המתאים, היעיל והטוב ביותר. אז מה בדיוק חשוב לזכור? הנה הרשימה המלאה

בתחום רפואת השיניים, בשונה מרפואת משפחה, רופא השיניים מקבל מטופל חדש ללא ידע רפואי קודם. אך חשוב לדעת כי הטיפול המיטבי יכול להתבצע רק על ידי מעקב ומידע רפואי חשוב. אז איך עושים את זה? איזה מידע חשוב להעביר לרופא השיניים החדש? הנה שישה טיפים שכדאי להכיר:  

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


1. רצוי לשמור בטלפון הנייד מכתב רקע רפואי מעודכן עם רשימת אבחנות ותרופות ולהציג אותו לפני טיפול השיניים, כן, זה כולל גם הסרת אבנית אצל שיננית.

2. יש לעדכן את רופא השיניים בכל שינוי במצב הרפואי בשביל להתאים את תוכנית הטיפול. למשל, אם טיפול שיניים מתבצע בחודשים הראשונים לאחר אירוע לבבי או מוחי, קיים סיכון מוגבר לאירוע נוסף וסיכון בשל תרופות נוספות שמקבל המטופל. לכן, עדיף לא לבצע טיפולי שיניים בעת מחלה או בהתאוששות ממנה. 

3. חשוב לפנות למומחה לאלרגיה כדי לבדוק אם ניתן לקבל טיפול בפניצילין. 

4. יש לדווח על ניתוחים או אשפוזים שעברת, בעיקר בשנים האחרונות. זה רלוונטי במיוחד לחולי סרטן שעברו הקרנות לאזור הלסתות וראש-צוואר או טיפול ביוד רדיואקטיבי, למנותחים ולמוזרקים באף ובפנים ולנשים בהריון. בנוסף, חשוב לומר לרופא אם אתם נוטלים תרופות באופן קבוע, ומהן האבחנות בגללן ניתנו התרופות. כך למשל אם אתם נוטלים נוגדי קרישה ומדללי דם, יש להתייעץ עם הרופא המטפל כדי להקטין את הסיכון לדימום מחלל הפה ללא הגברת הסיכון הלבבי. 

5. מומלץ לדווח על עישון וצריכת קנאביס. הם מזיקים לשיניים ולחניכיים ופוגעים בריפוי, בסיכויי ההצלחה ובשרידות של שתלים דנטליים. גם למשאפים עבור אסתמה תיתכן השפעה מזיקה. 

6. אם אתם מתכננים הריון, חשוב לטפל קודם בשיניים ולשמור על בריאות הפה בעת ההיריון.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE