הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האריס מנצחת את דה-סנטיס בסקר בחירות לנשיאות 2024
התמודדות היפותטית בין סגנית הנשיא למושל פלורידה הראתה, פעם נוספת, כי הפוליטיקאית הדמוקרטית תנצח. אך אם טראמפ יהיה זה שיתמודד מולה - היא תפסיד בלפחות 7 נקודות

סקר חדש שאל את המשתתפים למי הם יצביעו בבחירות לנשיאות 2024 במירוץ היפותטי בין מושל פלורידה רון דה-סנטיס מול סגנית הנשיא קמלה האריס. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האריס ודה-סנטיס (צילום: Shutterstock)

 

על פי הממצאים של הסקר, שנערך על ידי הרווארד\האריס, עולה כי הפוליטיקאית הדמוקרטית קיבלה 41 אחוזים מקולות המשתתפים, כאשר הרפובליקני נמצא מאחוריה עם 38% תמיכה. 20% מהמשתתפים ענו כי הם מתלבטים. 

התוצאה הזו דומה לסקרים קודמים שנעשו ובחנו את התמיכה של סגנית הנשיא אל מול המושל הרפובליקני.

בזה שנערך בחודש אפריל, האריס קיבלה את תמיכתם של 42% מהנשאלים, כאשר דה-סנטיס את קולם של 38% מהמשיבים. בסקר שהתקיים בפברואר, הדמוקרטית קיבלה 41%, ואילו הרפובליקני קיבל 39% תמיכה. 

ועדיין, הסקר האחרון שנערך הראה כי דה-סנטיס עדיין מפגר מאחורי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שבריצה תיאורטית אל מול האריס הוא קיבל 47% תמיכה מהמשיבים, כאשר האריס קיבלה רק 40%.

תוצאות אלו דומות לסקרים הקודמים שהראו כי טראמפ הוא עדין הבחירה המועדפת של המצביעים הרפובליקנים - 41% מהם רוצים לראות את הנשיא לשעבר חוזר לבית הלבן, ובסיטואציה כזו רק 12 אחוזים תומכים בדה-סנטיס.

כאשר טראמפ לא בתמונה, דה-סנטיס הוא כרגיל המנצח מבין שאר המתמודדים הרפובליקנים. המושל קיבל 25 אחוזי תמיכה, ואחריו נמצא סגן הנשיא לשעבר מייק פנס, עם 10% מהקולות. צמוד אחריו נמצא הסנאטור מטקסס טד קרוז עם 9%, ואז שגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר ניקי היילי, עם 5 אחוזים מהקולות.

אך בין הסקרים השונים שצצים בכל כמה שבועות לבין התוצאות האמיתיות - יש פער של שנתיים וחצי וסערות ומחלוקות רבות שיכולות לשנות את התמונה כולה.

בינתיים, דה-סנטיס ממשיך להתעקש כי כרגע, הוא לא מכוון לכיסא בבית הלבן, כאשר טראמפ לא הכריז על התוכנית שלו באופן רשמי - אך רמז באופן גס ביותר כי הוא יבקש את אמון הציבור להיבחר לקדנציה שנייה.

בגזרה הדמוקרטית, ביידן טוען גם הוא כי יתמודד לכהונה שנייה, במיוחד אם טראמפ יהיה זה שיוביל את המפלגה הרפובליקנית. אך מקורות פנימיים בבית הלבן טוענים כי הנשיא הנוכחי הוא נשיא לכהונה אחת בלבד. כמו כן, שמה של הסגנית האריס עולה שוב ושוב כמעומדת פוטנציאלית - אך הביקורת החריפה כלפיה מטילה בספק את התאמתה לתפקיד.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE