הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למעלה מ-80% מהנשים בהריון סובלות מהתופעה הזו, כיצד ניתן להקל?
כמעט כל הנשים הנמצאות בתחילת ההריון יסבלו באופן כזה או אחר, ברמה כזו או אחרת, מבחילות. החדשות הטובות הן שלגמרי אפשר לטפל בתופעה ואף להקל עליה. כיצד? טיפול תרופתי, שינוי תזונה, ועוד

בחילות הן ללא ספק אחד הסימנים הכי מובהקים של הריון, כאשר בדרך כלל הן מסמנות את תחילת ההריון. לפי הנתונים, כמעט כל אישה בהריון תסבול במידה כזו או אחרת מהתופעה, לעיתים בצורה די קלה, אך לעיתים באופן כזה שיכול לפגוע בשגרת חייה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מדוע זה קורה?

בחילות מופיעות לרוב בתחילתו של ההריון ודועכות לקראת השבוע ה-13. עולם המדע והרפואה טרם הצליח להצביע על סיבות מדויקות להופעתן של בחילות, אך מחקרים קושרים בין העלייה החדה של ההורמונים המופרשים מהתפתחות השיליה אל מחזור הדם לבין הבחילות. 

הורמונים אלו גורמים ככל הנראה לגירוי של מרכזי ההקאה במוח. כהוכחה לכך אנו עדים שבעת הריון מרובה עוברים כמו תאומים, תופעת הבחילות בהריון מופיעה באופן עוצמתי יותר בהשוואה להריון של עובר בודד.

איך מקלים על התופעה?

מעקב סדיר מאפשר זיהוי מוקדם של בעיות בריאותיות שעלולות להתעורר במהלך ההיריון.מעקב הינו חשוב גם עבור האישה ההרה אך גם עבור העובר ולכן נהוג להתחיל אותו כבר בשלב מוקדם - החל מהשבוע השביעי להריון. חלק מהמעקב כולל הערכת תזונה, בחינה של מידת ההקאות, סקירת מחלות רקע וגורמים נוספים. 

לאכול משהו קטן אחרי הקימה

נשנוש פחמימתי מיד אחרי ההתעוררות – כמו קרקר או טוסט יעזור לך לייצב את הקיבה ולספוג את חומצות העיכול, ובכך להפחית משמעותית את תחושת הבחילה.

לא לשכב אחרי האוכל

נסי לא לשכב אחרי ארוחה – למרות שלפעמים מרגישים שהדבר הכי הגיוני לעשות הוא לנוח אחרי האוכל – לא כדאי - השכיבה עלולה להגביר את תחושת הבחילה.

להתרחק ממטוגן ושומני

מומלץ מאוד להימנע ממזונות עתירי שומן.– זה לא הזמן לפסטות ברוטבי שמנת כבדים, צ׳יפס מטוגן וכדומה. בהיריון עדיף לצרוך פחות מזון שומני כי הוא מכביד על העיכול ובעצמו יכול לעורר הרגשת בחילה.

הפרדה בין אוכל ונוזלים

מחקרים מצאו כי מומלץ להמתין כעשרים דקות אחרי הארוחה ורק אז לשתות. שתיית נוזלים בזמן הארוחה מגבירה את תחושת הבחילה.

שורש הקסם

קוביות ג'ינג'ר מיובשות, תה ג'ינג'ר ואפילו ג'ינג'ר אייל יכולים לסייע בהפחתת תחושת הבחילה. אפשר להכין לבד 'ג'ינג'ר-למון-האני טי' - לגרר שורש ג'ינג'ר טרי לכוס מים חמים ולשתות עם דבש ולימון.

בונג'סטה

ניתן למצוא אותו על המדפים בבתי המרקחת, למעשה מדובר על תכשיר שעושה שימוש באותם מרכיבים פרמקולוגיים כמו הדיקלקטין ולכן הוא מעניק הקלה מיידית להתמודדות עם הבחילה, והכי חשוב: הוא בטוח לגמרי. 

מתי צריך להיוועץ עם רופא?

חשוב להיות קשובות לגוף וליכולת להמשיך ולהתנהל אל מול התפתחות ההיריון. כאשר הבחילות מלוות במעל ארבע-חמש הקאות ביום ובמקרים בהם אינך מצליחה לשתות מספיק וישנה סכנת התייבשות - יש לגשת להיבדק ולקבל טיפול.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE