הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאסק עומד לפטר 10,000 עובדים: "יש לו תחושה נוראית לגבי הכלכלה"
האיש העשיר בעולם מרגיש את זה בא, מנכ"ל הבנק הגדול באמריקה הודיע שהוריקן בדרך, ותחזיות על פיטורי מיליון עובדים במשק האמריקני הופכות למיינסטרים, אמריקה בדרך למיתון ודאי?

מאז אמצע חודש מאי, אינדיקטורים בזמן אמת העידו ששוק העבודה פגע בקיר לבנים.

חברת הפיננסים 'פייפר סנדלר' חזתה בשבוע שעבר שעד מיליון אנשים צפויים לחוות פיטורים מכיוון שכלכלת ארה”ב נמצאת על סף מיתון.

הסימן האחרון להלם בשוק העבודה הממשמש ובא הוא אימייל שראתה רויטרס מכיוון האיש העשיר בעולם, מנכ"ל טסלה אילון מאסק, שאמר למנהלי החברה שלו שיצרנית הרכב החשמלית צריכה לקצץ ב-10% את צוות העובדים בגלל שיש לו "תחושה סופר רעה" לגבי המקום שהכלכלה בדרך אליו.

האימייל, שכותרתו "השהיית כל גיוס העובדים ברחבי העולם", נשלח למנהלים ביום חמישי והוא הסימן האחרון לרוחות מאקרו כלכליות מתגברות, שכן מכירות מכוניות חדשות בארה"ב נמוכות מהצפוי בחודש מאי עשויות להיות מבשרות של מיתון.

באימייל אחר ביום שלישי אמר מאסק לעובדים: "כולם בטסלה נדרשים לבלות מינימום של 40 שעות במשרד בשבוע... אם לא תגיע, נניח שהתפטרת".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביום רביעי, מאסק צייץ בטוויטר: "המיתון ממלא תפקיד חיוני בטיהור כלכלי". טסלה, שיש לה מפעלי EV ברחבי העולם, כולל כאלה בארה"ב, ברלין, וסין, מעסיקה כ-100,000 עובדים, כך שצמצום 10% מהמשרות עשוי להיות שווה ערך ל-10,000 עובדים.

האזהרה החריפה של מאסק מפני האבדון הכלכלי הממשמש ובא והצורך בקיצוצים של משרות גרמו למניות טסלה לרדת בכמעט 4% לפני שעות המסחר.

"אני חושב שזה מאוד נבון מצד טסלה לצמצם את צוות העובדים... השוק הזה לא מתגמל צמיחה גבוהה בהכנסות בכל מחיר. אתה מתוגמל משיפור בתמורה להון המשקיעים ויצירת תזרים מזומנים חופשי", אמר פיטר גארני , ראש אסטרטגיית מניות של Saxo Bank A/S, ל-Bloomberg Television.

גארני צודק. פייפר סנדלר ערכה לאחרונה רשימה והראתה שההודעות האחרונות על פיטורים המוניים מתרחשות בעיקר אצל 'חדי קרן' טכנולוגיים.

בינתיים, הפדרל ריזרב לא מראה סימנים שהוא יוותר על תוכנית ההידוק המוניטרית האגרסיבית ביותר שלו זה עשרות שנים עם כמעט שלוש העלאות של 50 נקודות בסיס במהלך הקיץ, בניסיון לאלף את האינפלציה הנמצאת בשיא של 40 שנה.

לפני ימים, מנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס, ג'יימי דיימון, הזהיר: "הוריקן ממש בחוץ במורד הדרך בדרך אלינו".

האזהרה של מאסק מפני קיצוצים במשרות בטסלה היא סימן לצונאמי המוני של פיטורים ולמיתון כלכלי.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE