הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוד ריקול: חשד לליסטריה בגבינות המשווקות במספר מדינות בארה"ב
במהלך בדיקה של ה-FDA, החיידק אותר על קרש חיתוך במפעל לחיתוך גבינות עבור שיווק לצרכנים, ולמעלה מאלף קילוגרמים עשויים להיות מזוהמים. "נוקטים אמצעי זהירות יתר"

אחרי השוקולדים, חמאת הבוטנים, התותים ואפילו מוצרי מזון לתינוקות - חברת ענק הודיעה על החזרת מוצרי גבינה הנמכרים בתשע מדינות ברחבי ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

מפעל האחים בע"מ בקנזס סיטי, מיזורי, אשר ממיר גושי גבינה ענקיים למנות קטנות עבור מכירה לצרכנים, פרסמה ריקול של יותר מ-1,200 קילוגרמים של גבינה עקב חשש לזיהום ליסטריה. כך על פי הצהרה משותפת של החברה ומנהל המזון והתרופות. 

הגבינה נמכרת תחת שמות של מותגים שונים: Cottonwood River Cheddar, D'amir Brie Double Creme, Milton Prairie Breeze White Cheddar Style, Milton Tomato Garlic Cheddar, Paris Brothers Mild Cheddar, Paris Brothers Colby Jack, Paris Brothers Pepper Jack ו-Cervasi Pecorino Romano.

כל המוצרים הללו עשויים להיות על המדפים בארקנסו, פלורידה, איווה, קנזס, מיסיסיפי, מיזורי, נברסקה, אוקלהומה ודקוטה הדרומית, כאשר החנויות בהן ניתן למצוא את הגבינות הן בין היתר: Price Chopper, Super Saver, Harps ועוד.

ההודעה על ריקול המוצרים הגיע לאחר שבדיקות מצאו חיידקי ליסטריה על קרש חיתוך במפעל האחים בע"מ ב-3 במאי, כך לפי דאג שנל, מנהל הייצור והתפעול של החברה. 

"עשינו ביקורת שגרתית של ה-FDA, כאשר כמה גופים מבקרים אותנו במהלך השנה, וקיבלנו תוצאה חיובית בחדר הגבינות שלנו באחד מלוחות החיתוך שלנו", אמר שנל, שציין כי הקרשים והגבינות הושמדו והחדר עצמו עבר חיטוי.

החברה פתחה את מפעליה מחדש ביום שלמחרת, אך מאוחר יותר היא החליטה להכריז על ריקול על המוצרים שנשלחו בשלושת הימים שלאחר מציאת החיידק. "זה אמצעי זהירות יתר שאנחנו בוחרים לנקוט", אמר שנל.

חיידקי ליסטריה מזהמים לרוב מזונות מוכנים לאכילה כמו בשר מעדנייה, פירות וירקות חתוכים, סלטים ארוזים ומוצרי חלב לא מפוסטרים. 

לאחר צריכת מזון אשר נגוע בליסטריה, רוב המבוגרים הבריאים סובלים מתסמינים קלים כמו חום, כאבי ראש, נוקשות, בחילות, כאבי בטן ושלשולים. אך המחלה עשויה להיות קשה יותר בקרב ילדים, קשישים ואנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה. כמו כן, נשים בהריון פגיעות במיוחד ונמצאות בסיכון להפלות ולידת מת עקב החיידק.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE