הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם לנציגה הפרוגרסיבית מהסקווד יש שורשים אינדיאנים?
אלכסנדריה אוקסיו-קורטז הגיעה לפורטו ריקו ונפגשה עם שבטים של ילידים - שאמרו לה "את קרובת משפחה". כעת היא פותחת במלחמה נגד הנרטיב השקרי המופץ בארה"ב

הנציגה הפרוגרסיבית אלכסנדריה אוקסיו קורטז, אמרה בסרטון באינסטגרם שהקשר שלה ל"מורשת הילידים" התעורר בעת מחאה בה השתתפה על עם שבטים אינדיאנים בשמורת 'סטנדינג רוק' שבדקוטה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

היא הוסיפה כי היא רוצה להתחבר עוד יותר לשורשי האבות של 'הטאינו', קבוצת ילידים באיים הקריביים, וששבטי אינדיאנים אמריקאים קיבלו אותה כמשפחה. 

"אחד הדברים שהתחילו להתעורר בי ולהתחבר עמוק למורשת הילידית שלי, היה בחיבור ל'לקוטה' [שבט ילידים אמריקאי] בסטנדינג רוק'", אמרה הנציגה AOC. "קלטתי עד כמה שזה מטורף, כמו, החסד שהם העניקו לי כאשר אמרו לי, 'את קרובת משפחה', וזה ממש עיצב אותי".

"למרות שאולי אנחנו לא באנו מאותה שושלת בדיוק, יש משותף למוצא הזה. וחשוב לנו להכיר בכך שגידלו אותנו ואמרו לנו שנכחדנו, שה'טאינו' לא קיימים יותר, וחשוב להעביר לתושבי פורטו ריקו שאנחנו מתאגרים את הנרטיב הזה".

 

 

נוסף לשורשים הילדיים וההיספנים של אוקסיו-קורטז, שמשפחתה היגרה לניו יורק מפורטו ריקו, הנציגה אמרה במהלך השנים שיש לה שורשים יהודיים, אירופאיים ושחורים. 

בחנוכה בשנת 2018, היא נאמה בבית כנסת בקווינס, ואמרה: "הסיפור של פורטו ריקו הוא שאנחנו עם ממוזג. אנחנו לא דבר אחד. אנחנו שחורים, אנחנו ילידים, אנחנו ספרדים, אנחנו אירופאים. לפני הרבה מאוד זמן, דורות על דורות, המשפחה שלי הייתה מורכבת מיהודים ספרדים" שנמלטו מגיור כפוי בידי הקתולים.

 

 

בסרטון שפרסמה בסטורי באינסטגרם שלה ביום שבת, אוקסיו-קורטז הסבירה שתרבות הטאינו השפיעה על התרבות והשפה האמריקאית כפי שאנחו מכירים אותה כיום, מבלי שתקבל קרדיט על כך - מה שקשור לקולוניזציה לטענתה. כדוגמה, היא הצביעה על המילה "Juracan", מילה שמקורה בטאינו שמשמעותה כאוס ואי סדר - מה שיצר את המילה באנגלית "הוריקן".

הנציגה נמצאת בפורטו ריקו כרגע עם משלחת של הקונגרס, כאשר הם משתתפים בפורומים אשר דנים בשאלה אם הטריטוריה הזו שנמצאת תחת חסותה של ארה"ב - צריכה להפוך למדינה. 

 

91% לא
9% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE