הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אלפי מהגרים החלו לצעוד לכיוון ארה"ב: "אנחנו רוצים עתיד עבור ילדינו"
כאשר גורמים בכירים דנים בלוס אנג'לס על בעיית ההגירה, אלפים התאגדו ופתחו בשיירה מהעיר טפצ'ולה שבדרום מקסיקו - באחת הקבוצות הגדולות ביותר בשנים האחרונות

כמה אלפי מהגרים, רובם מוונצואלה, התאגדו לשיירה והחלו לצעוד מדרום מקסיקו לכיוון הגבול עם ארצות הברית, ותזמנו את מסעם כך שיחל עם 'פסגת אמריקה' שנערכת בלוס אנג'לס במטרתה לטפל בהגירה אזורית. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

פעילי הגירה אמרו שהקבוצה, שיצאה ביום שני מהעיר טפצ'ולה, עשויה להיות אחת משיירות המהגרים הגדולות שנראו באזור בשנים האחרונות.

לפי דיווחים של עדים, לפחות 6,000 בני אדם עזבו את עיר הגבול טפצ'ולה. המכון הלאומי להגירה של מקסיקו לא סיפק אומדן של גודל הקבוצה, ועל פי דיווחים קודמים היה צפי ל-15,000 מהגרים.

מארגן השיירה, לואיס גרסיה וילגראן, אמר שהקבוצה מייצגת לאומים שונים של אנשים שנמלטים משיים במדינות הולדתם, כולל רבים הגיעים מוונצואלה. "אלה מדינות שקורסות מעוני ואלימות. אנחנו קוראים בחום לאלה שמשתתפים בוועידה… להסתכל על מה שקורה, ומה יכול לקרות לעיתים קרובות יותר במקסיקו, אם משהו לא ייעשה בקרוב", אמר.

קבוצת המהגרים, שרבים מהם הם ילדים, החלו את הצעדה בשעות המוקדמות של יום שני, הלכו על פני מספר נתיבי כביש מהיר - וכאשר ישנו גשם כבד, רבים לבשו מעילי גשם והחזיקו מטריות.

 

(צילום: רויטרס)

 

רובינסון רייס, חבר בשיירת המהגרים מקולומביה, בן 35, אמר שהוא מקווה שהקבוצה הגדולה תמשוך את תשומת לבם של המנהיגים בפסגה: "אנחנו רוצים עתיד עבור הילדים שלנו… אנחנו רוצים לחצות את מקסיקו בלי שום בעיה. הם יכולים לדבר ולפתור את זה".

בהמשך השבוע, הנשיא ג'ו ביידן צפוי להכריז על הסכם אזורי בנושא הגירה, כאשר הוא נתון תחת לחץ כבד אל מול המספר ההולך וגדל של מהגרים החוצים, או לפחות מנסים, את הגבול הדרומי. 

נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופז אוברדור, אמר שהוא לא ישתתף בפסגה בלוס אנג'לס - מה שמקשה על ממשל ביידן לבנות שיתוף פעולה אזורי יעיל יותר עבור נושא ההגירה.



(צילום: רויטרס)

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE