הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למנוע מחלות: הכירו את המזונות המכילים תכונות אנטי סרטניות
בשנים האחרונות התפתח מדע המכוון למניעת מחלות באמצעות שימוש בחומרים המופקים מצמחי מרפא, ירקות, ופירות. החדשות הטובות הן שאתם יכולים ליהנות מכל הטוב הזה באמצעות הכנסת כמה מזונות לתפריט היומי שלכם

בשנים האחרונות נראה כי יותר ויותר אנשים מבינים כי הקשר בין התזונה שלנו לבין הבריאות הינו ישיר וחד משמעי. באמצעות אכילה של מספר מזונות מסוימים ניתן להשיג בריאות יציבה יותר ואף למנוע מחלות. הנה רשימה קצרה של כמה כאלה.

כורכום

נמצא בשימוש רפואה המסורתית ההודית כבר מלפני יותר מ-3,500 שנה כצמח מרפא לטיפול במצבים שונים, בהם כאבי בטן ומחלות מעיים, מחלות כבד, אבנים בדרכי השתן ומחלות עור. לכורכומין השפעה נוגדת סרטן על מגוון תאים סרטניים ובהם הלבלב, ראש-צוואר, ערמונית וריאה.

שום

ידוע כחומר נוגד דלקת, נוגד חמצון, אנטי טפילי ונוגד סרטן. החומר הפעיל בו נמצא כחוסם פעילות פקטור הדלקת הקשור לתהליך הסרטני, ובכך מעכב יצירת כלי דם של סביבת הגידול. מספר מחקרים הראו ששום מעכב תאים סרטניים ממקור של מעי גס, שד וקיבה, וכי יש לו פוטנציאל לעכב התפתחות סרטן הערמונית.

ענבים

ענבים (כן, גם יין) מכילים את החומר הפעיל רזרבטול שהוכח כחומר אנטי-סרטני יעיל בשורה ארוכה של מחקרים. אותו חומר הצליח למנוע שגשוג תאים סרטניים בשורות תאי סרטן ובהם: סרטן שד, ערמונית, קיבה, מעי גס, לבלב ועוד.  

כרוב וברוקולי

ירקות ממשפחת המצליבים המכילים אנזימים הידועים כנוגדי סרטן. במחקר מעבדתי נמצא כי חומרים אלו מנעו שגשוג של תאים סרטניים ועיכבו את התפתחות הגרורות. כמו כן הם עיכבו את היווצרות כלי הדם הדרושים לגידול להתפתח. חשוב לציין כי הרתחה עלולה להרוס את התכונות המועילות, לכן רצוי לאכול את הברוקולי והכאוב טריים או לאדות באופן קצר בלבד.

עגבניה

מכילה את החומר הפעיל ליקופן המהווה מרכיב חשוב במניעת גידולים סרטניים כגון סרטן המעי הגס, הערמונית וסרטן השד. הליקופן ידוע כמעכב הן את אנזים ה- COX-2 והן את פקטור ה- NF-kB אשר להם תפקיד מרכזי בתהליך היווצרות הסרטן. מחקרים הראו כי הוא גורם להגברה בקצב המוות התאי המתוכנת של התאים הסרטניים.

דבש

בדבש קיים מרכיב הנמצא כבעל תכונות אנטי-סרטניות במגוון גידולים סרטניים. במחקר שנערך התגלה כי אותו מרכיב מנע נזק לגן התא כתוצאה מחומרים מסרטנים ובכך מנע את שלב התהליך הסרטני והתפתחות התהליך הפולשני והגרורתי של התא הממאיר.   

צ'ילי אדום

החומר הפעיל בצ'ילי הנקרא קפסאיכין ידוע כחומר שהיה בשימוש לאלחוש מערכת העצבים והקלה על כאבי ראש. נמצא כי הקפסאיכין מדכא את פקטור הדלקת NF-kB הקשור לתהליך הסרטני ומשאיר אותו באופן לא פעיל בנוזל התא, ובכך גורם להגברת תהליך מוות תאי מתוכנת של תאים ממאירים.

ג'ינג'ר

החומר הפעיל מעכב את האיזואנזים COX-2 ואנזימים נוספים הקשורים ומקדמים את התהליך הסרטני.  

תה ירוק

מכיל את קטכין שהתגלה כבעל יכולת לגרום לתאים סרטניים להיכנס להליכי מוות תאי מתוכנת וכמונע שגשוג של מגוון תאים סרטניים. כמו כן נמצא כי תה ירוק מעכב את האנזים הפרוטאוליטי שעיכוב פעילותו במודל מעבדתי נמצאה כיכולה להקטין את ממדי הגידול הסרטני ואף להביא לרמיסיה של סוגי סרטן שונים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE