הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוזרת להפחית מתחים וחרדה: היתרונות מאחורי הרפואה הסינית
התקופה האחרונה מביאה עימה עבור רבים לא מעט לחץ ומתחים ברמה יומיומית, מה שעלול לפגוע בתפקוד ובאיכות החיים. באמצעות כמה טיפים פשוטים המגיעים מן הרפואה הסינית, תוכלו להקל על התחושות הלא נעימות ולמצוא קצת נחת

הרפואה הסינית מאמינה כי לכל איבר הגוף תפקיד משלו, מהותי וחשוב, גם בתחום של וויסות רגשות. הסינים רואים את הגוף שלנו קשור לחמישה אלמנטים שונים. עץ, אש, אדמה, מים ומתכת, כאשר האיברים הקשורים לתחושות של לחץ, מתח וחרדה הם:

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הכליות - קשורות לאלמנט המים והרגש הדומיננטי הוא הפחד. 

הטחול - ברפואה הסינית קשור לאדמה והרגש הדומיננטי הוא הדאגה.

הכבד - משויך לאלמנט העץ הקשור להרגשת הכעס. 

הלב - קשור לאלמנט האש ושמחה, אך בחוסר איזון נראה מצבי רוח משתנים.

חרדה יכולה לפגוע באיזון האיברים ולהפך, עקב חוסר איזון שנוצר באיברים, מתגברת תחושת חרדה. בנוסף, האיברים מושפעים גם מתזונה לא מתאימה, זיהום אוויר, הרגלי אורח חיים לא בריאים (עישון, צריכת סמים, אלכוהול במינון מופרז וכדומה) וגורמים  תורשתיים.

כיצד הרפואה הסינית ממליצה לטפל בחרדות?

דיקור סיני הוא טיפול שיכול לסייע בהפחתת חרדות, בשל היכולת שלו להרגיע את פעילות המוח. ניסויים קליניים הראו שלדיקור סיני יש השפעה בשחרור הורמון הסרוטונין למחזור הדם (בדומה לטיפול תרופתי) שידוע בהרגעת הגוף. 

הטיפול מתבצע באמצעות החדרת מחטים עדינות וסטריליות לנקודות דיקור הממוקמות על מסלולי אנרגיה הנקראים ״מרידיאנים״, כל מרידיאן מקושר לאיבר פנימי ועל ידי הדיקור הסיני אנחנו מקשרים בין החוץ לפנים. 

בחלק מהמקרים המטפל ימליץ על שילוב של שימוש בצמחי מרפא סיניים בהתאמה אישית על מנת לסייע גם בהסדרת התנועה הלא מאוזנת של צ'י (מקור האנרגיה של הגוף) ואת השפעתה המטרידה על הלב והנפש, ולהסדיר את התנועה במרידיאנים ובאיברים הרלוונטיים.

תזונה מתאימה

על פי הרפואה הסינית, לאנשים הסובלים מחרדה מומלץ להכניס את הרכיבים הבאים לתפריט היומיומי:

פירות וירקות: ענבים, שזיפים, סלרי, לפת, אספרגוס, כרוב, מנדרינות. 

צמחים ואצות: גרגיר הנחלים, אצת נורי, כלורלה, מיסו. 

קטניות: שעועית שחורה. 

דגנים: דוחן, שיפון, שעורה, אמרנט, קינואה, שיבולת שועל. 

תבלינים: קינמון. 

לסיכום, הנה כמה טיפים שאפשר לבצע כבר היום:

אקופרסורה

אקופרסורה היא למעשה טיפול דומה לדיקור סיני רק ללא מחטים, אלא באמצעות לחיצת אצבעות, ניתן להיעזר בו באופן עצמאי גם בבית. כל מה שעליכם לעשות הוא לשבת במקום נוח, ובמשך כמה דקות ללחוץ על נקודות שונות בגוף. פעולה זו מובילה לשחרור מתחים במהירות רבה.

יוגה ושחייה

לפעילות גופנית יש חשיבות רבה מכיוון שהיא מניעה אנרגיה וכך מסייעת להרגעת הגוף והנפש. שחייה מומלצת במיוחד, שכן המים מעניקים נדבך נוסף לסיוע הירגעות הגוף. חשוב להתאים את הפעילות ליכולות ולמצב שלכם, התייעצו עם איש מקצוע לפני שתפתחו בתוכנית אימונים. גם יוגה מומלצת ומסייע תלהזרמת הדם

שיאצו, עיסוי ורפלקסולוגיה

מומלץ להיעזר בטיפולי שיאצו שמסייעים בהזרמת הדם ומבוססים על מגע שהוכח מרגיע. תוכלו לפנות גם לעיסוי רפואי או לרפלקסולוגיה כתוספת. מדובר על טיפולים שהם לא רק פינוק לגוף, אלא גם בעלי השפעה חיובית ומהותית על הנפש. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE