הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עו"ד מאור- הפירמה המשפחתית שסוגרת לכם את החוב
חובות ודאגות פיננסיות הם נושאים שמדירים שינה מעיניהם של אנשים רבים בעולם. מי שהיה שם, יודע. להיות חייב כסף, לשלם ריביות נשך שתופחות מידי חודש זה מצב לא נעים בלשון המעטה

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפירמה המשפחתית:  עו"ד אלעד מאור ועו״ד שמרית מאור-שושן

ארה"ב מלאה בישראלים שהגיעו לכאן כדי להגשים את החלום האמריקאי. את המשפחה והחברים הם השאירו בישראל ויחד איתם גם חובות. כן, הגיע הזמן לדבר על זה. מדוע? מפני שהחובות הללו אינם נעלמים, הם ימתינו לכם אם תרצו לחזור או אפילו לבקר בישראל. הכירו את עורכי הדין אלעד מאור, עורכת הדין אתי מאור ועורכת הדין שמרית מאור-שושן העומדים בראשותו של משרד עורכי הדין "אלעד ואתי מאור" -  משרד בוטיק משפחתי אשר מתמחה בייצוג חייבים, תיקי הוצאה לפועל ובמקרים בהם חייבים נקלעו למצב של חדלות פרעון (מושג התקף כיום רק לאזרחים המתגוררים בישראל).

מצב של "חדלות פירעון" הינו מצב כלכלי בו התחייבויותיו הכלכליות של החייב גבוהות יותר מהכנסותיו והוא אינו מסוגל לשלמם במועד המיועד או בהתאם להתחייבויותיו, ולפיכך הינו מוכרז כ"חדל פירעון".

למרות שניתן להחיל את הליך "חדלות הפירעון" כיום רק על אזרחים ישראלים המתגוררים במדינת ישראל, חשוב להדגיש כי גם לישראלים בעלי חובות המתגוררים בארה"ב קיים פתרון!!!  

בשיחה אישית עם עו"ד שמרית מאור-שושן, היא משתפת אותי באין ספור מקרים של ישראלים שעזבו את ישראל לחו"ל בעקבות חובות כספיים גבוהים, וכל זאת במטרה לפתוח דף חדש בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות וזאת תוך כדי מחשבה כי החובות ייעצרו או ייעלמו. נדמה שישראלים רבים פשוט חיים בסוג של "הדחקה" ובטוחים שהחובות ייעלמו עם הזמן... ואז משהו קורה, איזשהו אירוע משמעותי בחייהם בארץ – חתונה של קרוב משפחה, גיוס של הילדים או הנכדים, מחלה של מישהו קרוב או משהו פשוט כמו מפגש עם החברים שמעורר געגוע וצורך לטוס לארץ, בשלב זה החשש מצו עיכוב יציאה הופך להיות מוחשי מתמיד. 

משרד עו"ד מאור שיתפו אותי בשיחת Facetime לייב. על צג הסמארטפון נמצא משה (שם מלא שמור במערכת), ישראלי המתגורר כבר שנים בפלורידה, ומחזיק בחובות של כ- 500,000 ש״ח לבנק הפועלים. משה היה מנוע מלבקר את הוריו המבוגרים לאחר שהוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ בעקבות החובות. בנוסף, נשללו ממנו זכויותיו הקונסולריות, ביניהן: חידוש דרכון וחידוש רישיון נהיגה וברמה הכי הבסיסית, הוא אינו יכול היה לטוס לבקר את הוריו ומשפחתו בישראל.  

עו״ד שמרית מאור-שושן, יחד עם הצוות המיומן של מחלקת ההסדרים במשרד עורכי הדין מאור, טיפלו בתיק המשפטי של משה, ולאחר קצת יותר מחודש של עבודה אינטנסיבית על התיק, בישרה לו עו"ד מאור שסגרה עבורו את החוב בסכום של 20 אלף ש"ח בלבד! צו העיכוב יציאה מהארץ הוסר וכך גם כל ההגבלות. 

כך אמר משה בשיחת הפייסטיים המרגשת: ״סוף כל סוף אני אוכל לראות את ההורים שלי אחרי 16 שנים. למה לא עשיתי את זה קודם״, התרגשתי יחד עם משה כשפרץ בבכי לאחר שקיבל את חייו בישראל בחזרה. 

עו"ד שמרית מאור-שושן: ״יש כל כך הרבה אנשים שהחובות שלהם גדלו למימדים כאלו שהם פשוט מיואשים ואינם מאמינים שאי פעם יצליחו לסגור אותם. אנשים שמתקשרים אליי בפעם הראשונה בטוחים שאין דרך להגיע לארץ, מהוססים ומאמינים שיבוא יום ואיכשהו החובות ייסגרו מעצמם... בד"כ השיחות איתי מסתייימות ב'אני חייב להתחיל לטפל בחובות, נתת לי תקווה, "זהו אחרי כ"כ הרבה שנים הגיע הזמן לטפל בתיקי ההוצאה לפועל שלי, אני מבין שזה לא ייסתים מעצמו" אני אומרת, צאו מהבושה, יש פתרון, אל תסחבו את זה עוד על גבכם, אל תגיעו למצב שלא תהיה לכם ברירה ותהיו חייבים לטוס לארץ בלי לטפל בהגבלות ובצווי העיכוב, יפה שעה אחת קודם!!! 

משרדינו סגר ללקוחותינו חובות במיליוני שקלים. זה אפשרי, אל תוותרו לעצמכם, גם לכם מגיע לטוס לארץ ולא לחשוש מצו עיכוב! לכל אחד מגיעה הזדמנות נוספת, אני ביחד עם צוות המשרד ובראשותו עו"ד אלעד מאור, נמצאים כאן עבורכם כדי לסייע לכל אחד ואחת לקבל את החופש שלו בחזרה."

עו״ד שמרית מאור שושן מציינת עוד מעט 20 שנה בתחום. היא גדלה בישראל והינה בוגרת לימודי משפטים במכללה למנהל ותואר שני מאוניברסיטת NOVA שבפלורידה, עו"ד מאור מנהלת את שלוחת ארה"ב של משרד עורכי הדין מאור ושנים רבות מסייעת לישראלים רבים המתגוררים בחו"ל והותירו סוגיות משפטיות בארץ, החל מחובות וכלה בנדל"ן וירושות. 

במהלך שהותה רבת השנים בארה"ב פגשה ישראלים שהותירו חובות בישראל ונחשפה לסיפורים על ריביות גבוהות מנשוא ותיקים בהוצאה לפועל שנמשכו שנים על גבי שנים. 

לעיתים, סיפרה לי, פגשה ישראלים שלא היו מודעים כלל לעובדה שיש להם חובות או תיקים משפטיים המתנהלים נגדם בישראל. רק אחרי כמה שנים כשהגיעו לקונסוליה לחידוש דרכון או להוצאת רישיון נהיגה גילו על המתרחש, או לחילופין חששו שקיים נגדם צו עיכוב יציאה ובבדיקה פשוטה התברר שאכן כך הדבר ואז הם פונים אלינו.

משרד עורכי הדין אלעד ואתי מאור הינו אחד מהמובילים בתחומו בארץ: ייצוג חייבים, חדלות פירעון, הוצאה לפועל ומשפט אזרחי. 

המשרד מונה שלושה סניפים בישראל: בראשון לציון, חיפה וירושלים. כמו כן, הוא מפעיל שלוחה מיוחדת שמסייעת לישראלים חייבים המתגוררים בחו״ל. 

עו"ד שמרית מאור שושן: ״אחי, עו"ד אלעד מאור, הינו מומחה מהשורה הראשונה. למשרד הענף שהקים יחד עם אמי, עו"ד אתי מאור, מגיעים חייבים מכל רחבי הארץ וממקומות רבים בחו"ל על מנת לקבל טיפול משפטי מקצועי יעיל וממוקד. אנחנו ממש משפחה משפטית. התרחבנו וגדלנו המון במהלך השנים ושמנו הולך לפנינו. יש לנו צוות של כ- 30 עובדים ומחלקה מיוחדת הממונה על טיפולם של חייבים המתגוררים בחו"ל. 

בשיחה עימה הוסיפה: ״אני לא רואה את זה כבריחה. האנשים שאני מייצגת באמת הסתבכו בתום לב. אנחנו כולנו בני אדם בסופו של דבר, וכולנו חלילה יכולים להגיע למצב הזה. זה פשוט קורה. יוקר המחייה, גידול ילדים, עסק שכשל, החלטות כלכליות שגויות. זה כדור שלג, קשה לך לעצור את זה. לא בגלל שרצית להרע למישהו וברוב המקרים זה פשוט גלגל שנוצר. 

אך לצערי, כשאתה משאיר את החובות הללו בהוצאה לפועל, הם הולכים וגדלים באופן לא הגיוני וצוברים ריביות מאוד מאוד גבוהות. אתה יכול למצוא את עצמך עם חוב שמתחיל ב-50 אלף ש״ח ולהגיע לחצי מיליון ש״ח ואף יותר."

את יכולה לחלוק מקרה מיוחד של לקוח שנגע לליבכם? 

"כן, היה לי מקרה מאוד עוצמתי של זוג עם חמישה ילדים. האישה הייתה בזמנו בהריון מתקדם ובמהלכו הייתה מעורבת בתאונת דרכים מאוד קשה. כתוצאה מכך התינוקת נולדה עם נכות ובעיות רפואיות רבות: היא לא יכלה לאכול לבד והייתה מחוברת כל הזמן לצינורות ולמכשירים רפואיים. 

הזוג עצר את חייו לגמרי. הם עזבו את מקומות העבודה והתמסרו לטיפול בתינוקת. מבחינה כספית זה היה נטל: המון הוצאות רפואיות כבדות, הם חיו על חסכונות, לקחו הלוואות מההורים ומהחברים. בשלב מסוים נאלצו למכור את הבית בו התגוררו ולעבור להתגורר בבית הורי האישה. 

באותה התקופה, בני הזוג עבדו בעבודות מזדמנות אבל לא הצליחו לצאת ממעגל החובות. בניסיון נואש ובחוסר ברירה עזבו לארה"ב על מנת להתחיל את חייהם מחדש ולנסות להתפרנס בכבוד. 

הם מצאו עצמם חיים בארץ זרה, ללא יכולת לחדש פספורט בקונסוליה ומצד שני גם לא הייתה להם אזרחות אמריקאית. כך שלמעשה ידיהם היו כבולות מכל כיוון אפשרי. כאשר פנו אל משרדנו, ניהלנו מאבק עיקש מול הנושים שלהם ובמשא ומתן עם הנושים והבנקים סגרנו להם את התיקים בסכום נמוך בהרבה מהחובות שלהם, כזה שהם לא יכלו להשיג לפני כן. אחרי שנים בגלות הם יכלו לשוב הביתה.

מקרה נוסף שנגע לליבי הוא של לקוח יקר בשם אבי, שהגיע לאחרונה לארץ לבקר את הקבר של בנו שנפטר ואת אמו הגוססת. במשך חמש שנים הלקוח לא היה בארץ. סגרנו לו חובות של כ-400 אלף ש״ח בפחות מחודשיים ובתוצאה מדהימה. כשהגיע לארץ הביקור הראשון שלו היה במשרדנו בראשון לציון. 

אבי סיכם כשאמר: 'אין בפי מספיק מילים להודות על כל מה שעשיתם למעני. קניתם לי את החופש תוך פחות מחודשיים! אין דברים כאלה. בזכותכם זכיתי בקיום מצוות כיבוד אב ואם. אמא שלי גוססת וכבר שנתיים היא מחכה לראות אותי בבית החולים. אין מילים בפי, תודה, תודה תודה.'"

מה תהליך העבודה על התיקים האלו? 

"אנחנו עובדים עם מרבית משרדי עורכי הדין בארץ. תחילה אנחנו בודקים מה הסטטוס של המקרה וסטטוס החוב באמצעות בדיקה מקיפה בהוצאה לפועל. אנחנו מבינים מה גובה החובות ומי הנושים ואילו הגבלות הוטלו על הלקוח שלנו. 

מכאן, אנחנו נכנסים לתהליך אינטנסיבי של משא ומתן מול הנושים. את העבודה של המשא ומתן האינטנסיבי אנחנו עושים מול הבנקים, חברות כרטיסי אשראי ונושים פרטיים. כל מקרה לגופו... המטרה היא לייצר את התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח שלנו ואני חייבת לציין שיש לנו מחלקת הסדרים מקצועית, העושה את עבודתה בנאמנות ובמסירות רבה עבור כל לקוח ולקוח.

בהמשך הדרך אנחנו מנסחים הסכם משפטי ופועלים לסגירת כל התיקים בהוצאה לפועל. למעשה, ממש סוגרים תיק תיק בהתאם ליכולתו הכלכלית של הלקוח."

מימין לשמאל : עו״ד אורן לוי אהרון, עו״ד נחמה נח, עו״ד חן סעדיה, עו״ד אלעד מאור, עו״ד שמרית מאור-שושן, עו״ד ליטל לאון-לוי, עו״ד מורן בנג׳י, עו״ד אהרון פורמן

ההגבלות האלו חלות גם על אזרחים ישראלים עם פספורט אמריקאי?

"בוודאי, גם ישראלים בעלי אזרחות אמריקאית חייבים להציג את הפספורט הישראלי במשטרת הגבולות בכניסה לישראל. לכן, לעיתים כבר בנמל התעופה בישראל תעודכן כניסה לארץ וצו עיכוב היציאה יופעל עם היציאה מהארץ. 

כלומר, דרכון אמריקאי הוא לא פתרון. פרט לכך שאני לא ממליצה להשאיר את החובות פתוחים. צריך לקבל החלטה ולטפל בזה. להשאיר חובות שייצברו ריביות נשך זה בהחלט לא הפתרון."

אילו עצות את יכולה לתת ללקוחות שלך כדי להימנע מחובות והסתבכות עם ההוצאה לפועל?

"בארץ יש שיטה של פריסת תשלומים בכרטיסי אשראי ומאוד קל להיכנס לחובות. אני תמיד מייעצת ללקוחות שלי להפסיק להשתמש בכרטיסי אשראי, לא לפזר צ׳קים ולא לקחת הלוואות חוץ בנקאיות. הלוואות לוקחים מבנק מסודר ועם ריבית נמוכה. 

אנשים מסתבכים עם הלוואות מפוקפקות והריביות הן אלו שגומרות אותם בסוף. כמו-כן מומלץ מאוד להסתדר עם מה שיש בחשבון ולא לחרוג מעבר ליכולות הכלכליות שלך, לעבוד עם תקציב חודשי ידוע מראש".

מה הכי חשוב לך שידעו על שלוחת המשרד שלכם המטפלת בלקוחות בארה"ב? 

"המטרה שלנו הינה לסייע לאנשים שנקלעו לחובות. להוציא אותם לדרך חדשה ונקיה בלי הגבלות על הפספורט או רשיון הנהיגה, עיקולים וצווי עיכוב יציאה מהארץ. זוהי סוג של שליחות עבורנו, אנחנו עושים את זה באהבה ועם הרבה סיפוק בסופו של תהליך. 

אני יודעת שישנם אנשים שמתביישים במצב שלהם. לפעמים זה נראה כמו בור ללא תחתית שאתה לא יכול לצאת ממנו, המצב הזה יכול להימשך במשך שנים. בשנים הללו הריביות ממשיכות לגדול ולתפוח, תנו לנו לעזור לכם, אנחנו יודעים להוציא אנשים ממצבים קשים ומחובות עצומים. 

אני שומעת על מקרים שאנשים לא יכלו לבוא לבקר את הוריהם הקשישים או לראות את הילדים שלהם שמשרתים בצבא או סבים וסבתות שלא רואים את הנכדים שלהם. אני אומרת, אתם לא צריכים להגיע למצב הזה, אל תתנו לזה להימשך. אנחנו כאן עבורכם כדי לעזור גם לכם לצאת לדרך חדשה. תאמינו, זה אפשרי!"

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE