הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איוונקה טראמפ לא מאמינה לאביה שהבחירות נגנבו
בתו של הנשיא לשעבר העניקה הצהרה לפאנל אשר חוקר את המהומות בקפיטול, ואמרה כי היא מקבלת את הטענות של התובע הכללי לשעבר, לפיהן לא הייתה הונאת בחירות

איוונקה טראמפ, בתו של הנשיא לשעבר, אמרה לפאנל החוקרים של הקונגרס, אשר חוקר את ההסתערות על בניין הקפיטול ב-6 בינואר 2021, שהיא לא מאמינה לטענות של אביה לפיהן הבחירות זויפו והתפקיד נגנב ממנו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

בתצהיר ווידאו שנתנה לוועדה, שהוצג לציבור, איוונקה דיברה על שינוי נקודת המבט שלה. היא הסבירה כי היא שמעה את דבריו של וויליאם בר, שהיה התובע הכללי של ארצות הברית תחת ממשל טראמפ במשך כמעט כל שנת 2020 - עד שהתפטר בדצמבר אותה שנה, שהסביר לאביה שוב ושוב שהוא הפסיד בבחירות. 

"אני מכבדת את התובע הכללי בר. אז קיבלתי את מה שהוא אמר", אמרה איוונקה לחברי הוועדה בקונגרס, וטענה שדבריו "השפיעו על הפרספקטיבה שלי".

כזכור, התובע הכללי לשעבר טען שמשרד המשפטים לא גילה הונאת בחירות משמעותית אשר תתמוך בטענות של הנשיא דאז, כזו שטראמפ עדיין מאמין שהן נכונות, לפיהן היו הונאות מסיביות בכמה מדינות מפתח שגרמו ל"גניבת" תוצאות הבחירות. 

הוועדה הציגה בפני חוקר הפאנל סרטון של בבר, שם הוא מכנה את טענות ההונאה כ"שטויות", ואמר כי הוא "אמר שוב ושוב לנשיא שלא ראיתי ראיות להונאה שהייתה משפיעה על תוצאות הבחירות. ולמען האמת, שנה וחצי לאחר מכן, עדיין לא מצאתי כאלה".

התובע הכללי לשעבר הוסיף כי הוא אמר אז לטראמפ כי יש "אפס בסיס" לטענות שלו כי הבחירות זויפו.

בר אמר כי הוא דיבר עם הנשיא ה-45 זמן קצר לאחר פרסום תוצאות הבחירות בנובמבר 2020, ו"הבהרתי לו שאני לא מסכים עם הרעיון להגיד שהבחירות נגנבו ולפרסם את הדברים האלה, אמרתי לנשיא שזה שטויות ולא רציתי להיות חלק מזה". 

על אף שטראמפ עדיין מאמין כי הבחירות זויפו, בתחילת חודש אפריל האחרון הוא הודה לראשונה כי הוא הפסיד לג'ו ביידן.

הנשיא לשעבר דיבר על הניסיון שלו לגרום לקוריאה הדרומית לשלם יותר עבור סיוע צבאי, ואמר כי הנשיא מון ג'יאה-אין היה בין מנהיגי העולם "המאושרים" ביותר לאחר שתוצאות הבחירות הכניסו את ביידן לבית הלבן. 

"בכך שלא ניצחתי בבחירות, הוא היה האיש המאושר ביותר", אמר אז טראמפ. 

 

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE