הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לכבוד בואו של הקיץ: הנה כמה עובדות שלא ידעתם על מים
הוא ידוע בתור מסייע להורדה במשקל, תורם לחילוף חומרים יעיל ומהיר יותר, ובריא במיוחד למערכות הגוף השונות, השיער והעור. אז כמה מומלץ לשתות? מתי? ואיך? אספנו עבורכם כמה עובדות מעניינות, וכמה סיבות טובות שיגרמו לכם לשתות יותר

הגוף שלנו מורכב משישים אחוזים של נוזלים, והוא מפריש בכל יום, כל היום נוזלים באמצעות נשימה, זיעה, ושתן. לכן, הוא זקוק להחזרת נוזלים. כיום יש לא מעט המלצות בנוגע לכמות המים המומלצת ביום, וגם לא מעט מיתוסים. אז מה נכון? הנה כל המידע שחשוב לדעת.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לשתות מים קרים לפני השינה 

עצה פשוטה, אך אפקטיבית במיוחד. שתיית מים קרים כשעה לפני השינה תסייע בוויסות טמפרטורת הגוף ותקל על ההירדמות. בשונה מכך, שתיית משקאות אלכוהוליים עלולה להשפיע על חום הליבה של הגוף ולשבש את דפוסי השינה.

מים חמימים עם הקימה

שתיית כוס מים חמימים עם חצי לימון סחוט על בטן ריקה חצי שעה לפני ארוחת הבוקר תסייע להמרצת מערכת הלימפה, לתנועתיות המעיים ולעידוד הפרשת מיצי העיכול. למעשה, אותה כוס מים יכולה לעזור להתעורר מהר יותר מקפה. 

מעלה את קצב חילוף החומרים ומסייעת בהרזיה

שתיית נוזלים אכן משפיעה על קצב המטבוליזם, אך היא מסתכמת ב־10־15 קלוריות בשעה, לכן, בשורה התחתונה, רצוי שלא תטביעו את עצמכם במים בניסיון לרזות. יש דרכים בריאות ויעילות יותר להשגת המטרה.

פחות צריכה קלורית

במחקרים נמצא כי אנשים המרבים לשתות מים צורכים 9% פחות קלוריות לעומת אלה ששותים משקאות אחרים. עוד נמצא שאנשים ששותים מעל ליטר ביממה במהלך דיאטה מצליחים להפחית כשני ק"ג יותר לעומת אלה ששותים פחות. המים עוזרים למערכות הגוף לפעול ביעילות, לכן שתייה מרובה תורמת גם לתהליך הירידה במשקל.

כמה מים אתם צריכים לשתות ביום?

מדי יום אנחנו צריכים להחזיר לגוף את כמות הנוזלים שהוא מאבד בזיעה, בנשימה, בדיבור ובצרכים. אבל איך נדע כמה נוזלים עלינו להחזיר לגוף? מאחר שקיימים הבדלים בין אנשים, כמו גיל, מין או סביבה, הנוסחה המתמטית הבאה, שבה משתמשים אנשי מקצוע, מספקת את התשובה:

הכפילו את משקל גופכם ב־30 ואז חלקו באלף. התוצאה היא מספר הליטרים שעליכם לשתות ביום. כמו כן, אם אין לכם חשק להיכנס לחישובים, מדד טוב שבעזרתו תוכלו לדעת אם אכן שתיתם מספיק היום הוא צבע השתן שלכם. כשצבע השתן בהיר, זה אומר ששתיתם את כמות הנוזלים שהגוף שלכם צריך.

פעילות גופנית מחייבת תוספת נוספת של מים

על כל שעה של פעילות גופנית מומלץ להוסיף ליטר מים נוסף לכמות היומית המומלצת. כדי לתגבר את הגוף בנוזלים חשוב להתחיל לשתות חצי שעה לפני הפעילות ולהמשיך לשתות במתינות במהלך הפעילות וכמובן אחריה.

לאכול את המים

כ-20% הנוזלים שאנו זקוקים להם מגיעים אלינו מהמזון, וככל שאנו אוכלים יותר ירקות ופירות, כך גדלה צריכת המים שלנו. הירקות שמכילים את הכמות הגדולה ביותר של מים הם  מלפפון, סלרי וחסה (כ-96% מים).

לסיכום, הנה כמה סיבות להרבות בשתיית מים:

1. לסייע לאנרגיית השרירים

כשהשרירים אינם מקבלים כמות מספקת של נוזלים תפקודם עלול להיפגע. כדי למנוע קרעים בשריר הרבו בשתיית מים לקראת האימון ובמהלכו. התייבשות, גם קלה, מחריפה את נטיית השריר לקרעים. 

2. להתעורר טוב יותר

בבוקר שתו לפחות כוס מים אחת לפני הקפה. אחרי שנת הלילה הגוף יבש, דבר שעלול להוביל לתופעות לא רצויות כמו כאב ראש, חוסר אנרגיה או חוסר ריכוז. שתיית מים בבוקר על בטן ריקה תמנע את התופעות, תשיב לגופכם את החיות, ותגרום לכם להתעורר טוב יותר.

3. לשפר את מראה העור

המים מסייעים לשמר את מראה העור, מרקמו ורכותו, ולא פחות חשוב - את יכולתו לתפקד כמחסום המונע חדירת חומרים מזיקים לגוף.

4. למנוע עצירות

כשהגוף אינו מקבל די נוזלים המעי מושך מים מהצואה כדי לשמור על הלחות והתוצאה היא עצירות. לא נעים, ולגמרי אפשר למנוע את זה על ידי שתייה מרובה של מים. 

5. להפחית את הסיכון למחלות לב

שתיית מים גורמת לדילול הדם וכך היא למעשה עוזרת למנוע יצירת קרישי דם ומפחיתה את הסיכון להיווצרותם.

6. לשפר את פעילות המוח

במחקר שנערך באוניברסיטת ״איסט לונדון״  נמצא שזמן התגובה של אנשים ששתו שלוש כוסות מים לפני שביצעו מבדקים קוגניטיביים היה מהיר יותר לעומת אלה שלא שתו לפני המבדקים. במילים אחרות, התייבשות יכולה להפחית ביצועים מנטליים.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE