הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התפשטות אבעבועות הקוף: ארה"ב רכשה מאות אלפי מנות חיסון
גורמי הבריאות האמריקאים מדגישים כי הסיכון להידבקות ולהתפשטות הנגיף בהיקף נרחב הוא נמוך מאוד, אך כדי להבטיח מוכנות לכל סיטואציה - הממשל החליט להצטייד בתרופות הנדרשות

ממשלת ארצות הברית קנתה כמות גדולה של חיסונים נגד אבעבועות הקוף, בעוד ההתפרצות הבינלאומית ממשיכה להתרחב. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

נכון ליום שישי, בארצות הברית דווח על 45 מקרים ב-15 מדינות שונות. ברחבי העולם, יותר מ-1,300 מקרים זוהו בכ-30 מדינות שונות מחוץ לאפריקה - שם הנגיף הוא אנדמי במשך שנים. 

גורמים רשמיים אמרו שהסיכון עבור הציבור האמריקאי הוא נמוך, הם חשוב להם לנקוט בצעדים כדי להבטיח אמצעיים רפואיים כדי להתמודד עם הנגיף המתפשט ולהתכונן לכל מצב. לכן, המדינה רכשה את החיסון Jynneos בן השתי מנות.

לממשל האמריקאי יש 72,000 מנות של החיסון Jynneos, והיא תקבל עוד 300,000 מנות מהיצרן - Bavarian Nordic, כבר בשבועות הקרובים. כך אמרה דאון אוקונל, המפקחת על מלאי החיסונים והטיפולים למצבי חירום של הממשלה.

ביום שישי, הממשלה הודיעה כי היא מזמינה 500,000 מנות נוספות, שיסופקו בסוף השנה. "יש לנו את החיסונים והטיפולים שאנחנו צריכים כדי להגיב", אמרה אוקונל. 

אבעבועות הקופים הוא נגיף אנדמי ברוב יבשת אפריקה, שם אנשים לרוב היו נדבקים באמצעות נשיכות ועקיצות של מכרסמים או בעלי חיים קטנים. 

בחודש שעבר, ואולי אף יותר, החלו להופיע מקרים רבים באירופה ובארצות הברית. רובם היו בקרב גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים, אבל גורמי הבריאות מגישים שכל אחד יכול לחלות באבעבועות הקוף. 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE