הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גילו של ביידן "יהיה נושא מרכזי" בבחירות לנשיאות ב-2024
אם ייבחר, בתום הכהונה השנייה ביידן יהיה יותר קרוב לגיל 90 מאשר ל-80, כאשר טראמפ לא מאוד רחוק ממנו. מה שמביא לקולות משני צידי המפה הפוליטית למועמדים צעירים יותר

גילו של הנשיא ג'ו ביידן "יהווה נושא מרכזי" אם יתמודד לקדנציה שנייה בבחירות 2024. כך אמר אסטרטג דמוקרטי בכיר, דיוויד אקסלרוד, בראיון ל'ניו יורק טיימס'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

הבחירות יתקיימו בעוד יותר משנתיים, אך הספקולציות לגבי האם ביידן ירוץ שוב לנשיאות החלו כבר מזמן בעודו מתמודד עם דירוגי אישור נמוכים, אתגרים ייחודיים בסדר היום ואינפלציה גבוהה.

אקסלרוד, אסטרטג שסייע רבות לניצחונו של הנשיא לשעבר ברק אובמה ב-2008, הזהיר כי אם ביידן יתמודד בבחירות, גילו יכול להביא אותו לכישלון. ביידן בן ה-79, הוא הנשיא הנבחר המבוגר ביותר בתולדות ארה"ב.

האסטרטג הצביע על גילו כ"חלק מהסיבה" שרבים מהבוחרים מהססים לתת לו קרדיט על הישגיו, שלדברי התומכים כוללים את השקת חיסוני הקורונה, העברת תוכנית תשתית רחבת היקף וגיוס תמיכה עולמית נרחבת באוקראינה על רקע הפלישה לרוסיה.

"הוא נראה בגיל שלו, והוא לא זריז מול המצלמה כמו פעם, וזה הביא לנרטיב על מיומנות שאינה קשורה במציאות", הסביר אקסלרוד. "הנשיאות היא עבודה קשה באופן מפלצתי, והמציאות הבולטת היא שהנשיא היה קרוב יותר ל-90 מאשר ל-80 בתום כהונתו השנייה, וזה יהיה נושא מרכזי".

הנשיא ביידן אמר מספר פעמים כי הוא מתכנן להתמודד עבור קדנציה שנייה, במיוחד אם דונלד טראמפ יכריז על ניסיון לחזור אל הבית הלבן. סקרים שנערכו במקרה כזה מראים תוצאות צמודות מאוד. 

סקר של יאהו! שפורסם בסוף מאי, מצא כי לביידן יש יתרון של שלוש נקודות בלבד על טראמפ. הנשיא המכהן קיבל 42% תמיכה מהמשתתפים, בעוד שקודמו בתפקיד קיבל 39%.

אם השניים יתמודדו אחד נגד השני, ביידן יהיה בן 81 ביום הבחירות וטראמפ יהיה בן 78 - כלומר שהתקפות על רקע גיל עשויות לפגוע בשניהם. בינתיים, גורמים משני צידי המפה הפוליטית קוראים למפלגות להציב אפשרויות צעירות יותר.

עוזרת לשעבר בבית הלבן בממשל טראמפ, אליסה פארה גריפין, צייצה ביום שבת שהגיע "הזמן ליבול חדש" של מועמדים לנשיאות.

במקרה שכזה, להוציא את ביידן וטראמפ, סגנית הנשיא קמלה האריס מובילה בסקרים מקדימים עבור המפלגה הדמוקרטית, בעוד שהרפובליקנים ממליכים את מושל פלורידה רון דה-סנטיס. 

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE